روسیه اولین واکسن کرونا را در مرحله بالینی با موفقیت آزمایش کرد

تعداد بازدید:۱۵۹۲
روسیه اولین واکسن کرونا را در مرحله بالینی با موفقیت آزمایش کرد

«وادیم تاراسوف»، رئیس بخش پژوهش‌هایِ پزشکی و تکنولوژی دانشگاه «سچینوا» روز یکشنبه (۲۲ تیر ۱۳۹۹) اعلام کرد که آزمایش‌های بالینیِ اولین واکسن ویروس کرونا بر رویِ داوطلبان با موفقیت پایان یافته است. به گفته وی اولین گروه داوطلبان روز چهارشنبه (۲۵ تیر ۱۳۹۹) و دومین گروه نیز در روز ۳۰ تیر ۱۳۹۹ ترخیص خواهند شد.

«الکساندر لوکاچف»، مدیر پژوهشکده بیماری‌های واگیردار در این دانشگاه نیز گفت که واکسنِ بیماری کووید- ۱۹ در خلالِ آزمایش‌ها اثربخشی خود را ثابت کرده است. وزارت دفاع روسیه نیز روز جمعه (۲۰ تیر ۱۳۹۹) از آغاز مرحله نهایی آزمایش‌های بالینی بر روی واکسن کرونا خبر داد و گفت که این وزارتخانه در همکاری با مرکز ملیِ پژوهش‌ها و علوم بیماری‌های واگیردار گامالی آخرین مرحله از آزمایشِ بالینی واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند.

لازم به ذکر است انتظار می‌رود واکسن تولیدشده توسطِ شرکت‌های Pfizer و BioNTech برای ویروس کووید- ۱۹ تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، تأیید مقامات را برای تولید انبوه دریافت کند. این واکسن تجربی به عنوان یک گزینه مناسب برای کاهش سرعت و حتی بهبود عوارضِ بیماری کووید- ۱۹ امید زیادی را ایجاد کرده است. در حال حاضر این واکسن مراحلِ اولیه آزمایشات انسانی را طی می‌کند؛ اما قرار است پس از دریافت مجوز از مقامات، در ماه جولای (تیر و مرداد ماه سال ۱۳۹۹) با کمک ۳۰ هزار داوطلب، مجدداً مورد آزمایش قرار گیرد. بر اساس این اقدامات، هر دو شرکت تولیدکننده واکسن، مجوز انجام تبلیغات و بازیابی را دریافت کرده‌اند. این شرکت‌ها آمادگی تولید انبوه ۱۰۰ میلیون واحد از این واکسن را قبل از پایان سال ۲۰۲۰ میلادی دارند و می‌توانند تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱.۲ میلیارد واحد دیگر از آن را تولید کنند.

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: روسیه کرونا


نظر شما :