همۀ مقصران انفجار بیروت محاکمه خواهند شد

تعداد بازدید:۱۲۶۳
همۀ مقصران انفجار بیروت محاکمه خواهند شد

«حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان شامگاه شنبه (۱۸ مرداد ۱۳۹۹) بعد از برگزاریِ تظاهرات در شهر بیروت تأکید کرد که عاملان و مسئولانِ حادثۀ انفجار بیروت به سزایِ اعمال خود خواهند رسید. وی اعلام کرد که برای خروج از بحران کنونی چاره‌ای جز برگزاریِ انتخابات پارلمانی زودهنگام نیست.

دیاب افزود: «تمامی عاملان و مسئولان این فاجعه به سزایِ اعمال‌شان خواهند رسید و تحتِ محاکمه قرار خواهند گرفت.» وی با تأکید بر اینکه تحقیقات گسترده‌ای دربارۀ انفجار بندر بیروت انجام خواهد شد، اظهار داشت بررسیِ آنچه اتفاق افتاد مسئولیت بزرگی است.

دیاب گفت: «این موضوع که چه کسی یا کسانی از ماندنِ نیترات آمونیوم طی ۷ سال در این بندر ذینفع بودند باید بررسی و روشن شود.» نخست‌وزیر لبنان اظهار داشت: «دولت در بیانیۀ هیئت وزیران ملزم به تحقق خواسته‌های انقلاب شده بود ولی بدون برگزاریِ انتخابات پارلمانی زودهنگام نمی‌توان از بحران کنونی خارج شد.»

وی با اعلام اینکه روز دوشنبه (۲۰ مرداد ۱۳۹۹) مسألۀ برگزاری انتخابات زودهنگام را در هیئتِ وزیران مطرح خواهد کرد، گفت: «آماده‌ام مسئولیت دولت را تا دو ماه دیگر بر عهده بگیرم تا جریان‌های سیاسی در این مدت دربارۀ حل و فصل بحران کنونی به توافقی دست یابند.» حسان دیاب با تأکید بر اینکه لبنان با فاجعه‌ای بزرگ روبه‌رو شده و نیازمند حمایت است، از کشورهایی که به لبنان کمک کرده‌اند تشکر کرد. وی با بیان اینکه فساد باعث انفجار بندر بیروت شد، اظهار داشت که دولت او به مبارزه با فساد ادامه خواهد داد.

انفجار بندر بیروت طی هفتۀ گذشته (هفتۀ دوم مرداد ۱۳۹۹) باعثِ کشته شدن ۱۵۸ نفر شده و بیش از شش هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. در این انفجار بندر بیروت کاملاً تخریب شده و خسارت‌های زیادی نیز به پایتخت لبنان وارد شده است.

منبع خبر: خبرگزاری دفاع مقدس

کلید واژه ها: حسن دیاب لبنان


نظر شما :