درگذشت نخستین بانوی فیلسوف ایرانی

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۳ کد : ۱۵۲۸ اخبار راهبردی اخبار ملی اخبار علم و فناوری
تعداد بازدید:۲۳۳۰
درگذشت نخستین بانوی فیلسوف ایرانی

سرکار خانم دکتر «طوبی کرمانی»، دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان و نخستین بانوی فیلسوف ایرانی روز شنبه (۲۲ شهریور ۱۳۹۹) بر اثر بیماری درگذشت. ایشان از بدو تأسیس مجمع جهانی تقریبِ مذاهب یکی از دلسوزترین مدیران و فعالانِ عرصۀ تقریب بوده و عمر پربرکت خویش را در این راستا وقف کرد. ازجمله مسئولیت‌های ایشان می‌توان مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عضو کمیسیون بانوان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای خیرین سلامت کشور، عضو شورای مرکزی شورای فرهنگی اجتماعی زنان، اولین زن رایزن علمی و فرهنگی در یونان، مدیر مسئول کتاب علمی پژوهشی زنان، مؤلف و مترجم برتر بین‌الملل دانشگاه تهران، مدیر کل سابق امور اجتماعی و ایرانیان خارج از کشور، عضو شورای سیاست‌گذاری زنان اهل‌بیت (ع) را نام برد.

تألیف بیش از ۶۰ مقاله، تألیف و تصنیف ۱۲ کتاب علمی و اجتماعی و شرکت در بیش از ۸۰ کنگرۀ ملی و بین‌المللی در داخل و خارج کشور ازجمله آثار علمی و فرهنگی آن مرحومه است. مرحومه سرکار خانم کرمانی دارای فوق دکتری فلسفه اسلامی و عضوِ هیئت علمیِ دانشگاه تهران و نخستین رایزن فرهنگی زن کشورمان در یونان بود.

رئیس، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده آن مرحومه و جامعه علمی کشور اعلام داشته و آرامش روح آن مرحومه را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایند.

منبع خبر: روابط عمومی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی

کلید واژه ها: خانم دکتر طوبی کرمانی


( ۴ )

نظر شما :