استقلال و کرامت بدون ایستادگی میسر نیست

تعداد بازدید:۱۱۷۵
استقلال و کرامت بدون ایستادگی میسر نیست

سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه (۷ مهر ۱۳۹۹) در آیین رونمایی از آثار جدید اسنادی و پژوهشیِ سازمان اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و تجلیل از فرماندهان و راویان در حوزۀ تاریخ شفاهی در نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان اقتدار -۴۰ اظهار داشت: «سینه‌های فرماندهان دفاع قدس گنجینه‌های تمام نشدنی از تاریخ بشر و تاریخ اسلام بعد از عاشورا است. این عزیزان پرچم جهاد را در دست گرفته و در برابر شوکت ظاهری قدرت‌های آن روز جهان که دست در دست هم داده بودند، ترس به دل راه ندادند و با اطمینان قلب در مقابل دشمن ایستادند.»

فرمانده کل سپاه ادامه داد: «فرماندهان ما در دفاع مقدس مانند رزمندگان بودند و تفاوتی میان خود و دیگران قائل نبودند و امروز این افتخارات بزرگ ما حق حیات بر ما دارند. آن‌ها رمز حیات و عظمت، عزت و جاودانگی شدند و کسانی هستند که رمز اصل بقای یک انقلاب شدند.» وی با اشاره به مجاهدت‌های رزمندگان در دفاع مقدس گفت: «جنگ دقیق‌ترین معادله بشر است که در آن همه چیز را چه از نظر سیاسی، اقتصادی در نظر می‌گیرند زیرا جنگ با حیات ملت‌ها سر و کار دارد، کسانی در جنگ غلبه می‌کنند که از چیزی نمی‌ترسند. اما شگفتیِ جنگ ما این است که وقتی جنگی گسترده و جهانی بر ما تحمیل شد ملت ما به صورت شگفت‌انگیز در این جنگ پیروز شدند چرا که از شهادت و مرگ نهراسیدند.»

سرلشکر سلامی یادآور شد: «رمز پیروزی ملت ما در دفاع مقدس امامت است. چرا که او عقبۀ جنگ و دشمن را می‌دانست و می‌دانست همۀ امپراطوری‌های جهانی دست در دست هم داده‌اند و جغرافیای جنگ جهانی است.» وی جنگ تحمیلی را بعد از عاشورا نابرابرترین جنگ جهان دانست و گفت: «امام راحل معادلات جنگ را تغییر داد و شهادت را راهی مردانه برای همه ملت کرد و جنگ را از سطح نیروهای مسلح به تمامی جامعه گسترش داد.»

فرمانده کل سپاه پاسداران نترسیدن از مرگ را رازِ پیروزی در هر جنگی دانست و خاطر نشان کرد: «کسی که از جنگ نترسید هرگز مغلوب نمی‌شود. امام به ملت ما آموخت که نترسند. او معمار قلب‌های مستحکم و نفوذ ناپذیر بود، آیات الهی را تفسیر می‌کرد و راز پیروزی را به ما آموخت.» سرلشکر سلامی تصریح کرد: «در حالی که بنابر معادلات رایج می‌بایست ما شکست می‌خوردیم اما استقامت امام و تدبیر او ملت ما را یک دل و ما را از جنگ پیروز بیرون آورد. بنابراین این تجهیزات نیستند که موجب تغییر معادلات در جنگ می‌شوند بلکه نیروی انسانی و رهبری مقتدر است.» فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: «جنگ تمام شد اما دشمنی‌ها تمام نشد و تهدیدات دشمنان در اشکالی پیچیده‌تر و خطرناک‌تر و نزدیک‌تر و جدی‌تر ادامه پیدا کرد. در این زمان رهبری با مقام معظم رهبری بود اندیشۀ او دشمن را دنبال و پیشانی دشمن را شکست و نگذاشت دشمن اهداف سیاسی خود را در جهان اسلام دنبال کند.»

وی اضافه کرد: «امروز داستان دفاع مقدس ادامه پیدا کرده است و امروز نام ایران با نام رهبرش با عزت و حریت و اقتدار برده می‌شود. دفاع مقدس گسترش یافت و جوانان جهان اسلام مقاومت را در پیش گرفتند که معادلاتِ دشمن را در منطقه و جهان برهم زد.»

فرمانده کل سپاه با اشاره به تحریم‌های همه جانبۀ کشورمان گفت: «دشمنان جنگ اقتصادی و فشار حداکثری را در پیش گرفتند اما رهبر ما ایستاد چرا که راز شکست دشمن را می‌داند و این است که نام ایران را به نام رهبرش می‌شناسند و می‌دانند که این ملت صلح و عزت را مقتدرانه می‌خواهد.» سرلشکر سلامی افزود: «در دنیای امروز یا باید ذلیل و ضعیف و تابع بود و یا مقتدر و مستقل، جز این دو مسیر راهی نیست، استقلال و کرامت هزینه‌ها دارد و دست یافتن به آن بدون ایستادگی میسر نیست.»

نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان اقتدار -۴۰ و با شعار محوری ما قوی هستیم به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، از ۲ تا ۹ مهر (سال ۱۳۹۹) در موزۀ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا است.

منبع خبر: پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کلید واژه ها: سرلشکر سلامی دفاع مقدس


نظر شما :