هر تهدیدی از جانب رژیم صهیونیستی از سمت خلیج‌فارس را مستقیماً پاسخ می‌دهیم

تعداد بازدید:۱۲۷۳
هر تهدیدی از جانب رژیم صهیونیستی از سمت خلیج‌فارس را مستقیماً پاسخ می‌دهیم

امیر سرتیپ «امیر حاتمی»، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان روز دوشنبه (۲۸ مهر ۱۳۹۹) در مصاحبه‌ای با شبکۀ الجزیره در خصوص پایان تحریم تسلیحاتی، جنگ قره‌باغ کوهستانی و سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به گفت‌و‌گو نشست.

امیر حاتمی گفت که ایران آمادۀ امضای معاهدات نظامی و امنیتی با کشورهای حوزۀ خلیج‌فارس در راستای حفظ ثبات و امنیت منطقه است. وی سازش کشورهای امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را یک تهدید مستقیم برای امنیت منطقه و خلیج فارس دانست و افزود: «هر تهدیدی از جانب رژیم صهیونیستی که از مبدأ خلیج فارس باشد، فوراً با پاسخ روشن و مستقیم مواجه خواهد شد.»

امیر حاتمی در خصوص جنگ قره‌باغ کوهستانی نیز اظهار کرد که ایران هیچ زمانی مرز و خاک خود را برای انتقال سلاح‌های روسی به ارمنستان به کار نگرفته و این مسائل صرفاً اتهام است. وزیر دفاع افزود: «هشدارهای رسمی و روشنی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص امنیت مناطق مرزی خود داده‌ایم و از ترکیه به عنوان یک کشور منطقه‌ای مهم و دوست، انتظار داریم که در حل دیپلماتیک بحران قره‌باغ کمک کند.»

وی سپس به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی اشاره کرد و گفت: «تفاهمات نظامی با چین و روسیه برای مرحلۀ پایان محدودیت‌های تسلیحاتی وجود دارد و پایان این محدودیت‌ها فرصتی برای واردات نیازهای نظامی و صادرات سلاح به کشورهای دیگر است.» امیر حاتمی، در ادامه در خصوص بروز مسابقۀ تسلیحاتی در منطقه هشدار داد و گفت که چنین رخدادی می‌تواند منطقه را به بشکۀ باروت تبدیل کند. وزیر دفاع همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ زمانی در خصوص موشک‌های خود با آمریکا گفت‌و‌گو نخواهد کرد و هیچ کسی حق چنین درخواستی را ندارد.

منبع خبر: خبرگزاری دفاع‌مقدس

کلید واژه ها: امیر حاتمی رژیم صهیونیستی خلیج فارس


نظر شما :