دولت جدید آمریکا به تعهداتش برگردد

تعداد بازدید:۹۶۷
دولت جدید آمریکا به تعهداتش برگردد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور کشورمان صبح روز شنبه (۱۷ آبان ۱۳۹۹) در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: «مردم نزدیک ۹ است که با بیماری و ویروس کرونا روبرو هستند و مشکلات فراوانی را مواجه شدند. همه گیری و ابتلا در موج سوم بیشتر بود که البته در همۀ دنیا چنین شرایطی وجود داشت.»

وی افزود: «امیدواریم با همکاری یکدیگر و چارچوب‌هایی که ستاد ملی کرونا مصوب می‌کند و همۀ مواردی که قرارگاه مرکزی ستاد کرونا در اجرای مصوبات پیگیری می‌کند، ما به تدریج شاهد کاهش این شرایط باشیم یعنی همانطور که مردم مراعات خودشان را بالاتر می‌برند، ما آرامش بیشتری را در جامعه داشته باشیم.» دکتر روحانی تأکید کرد: «مردم ما در طول سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی مواجه بودند و در این زمینه مقاومت، صبر و ایستادگی شایان توجه و بی‌نظیری از خود نشان دادند.»

وی اضافه کرد: «تصمیم ملت ما همیشه روشن بوده است و در هر شرایطی که باشد، ملت ما مقاومت و صبوری خود را ادامه می‌دهد تا طرف مقابل در برابر قانون و مقررات سر فرود بیاورد. ما امیدوار هستیم شرایط به گونه‌ای باشد که تحریم کنندگان متوجه شده باشند که راهشان نادرست و ناصحیح بوده و به هیچ عنوان به اهداف خود دست نخواهند یافت و این تجربۀ سه ساله برای آن‌ها درسی باشد. امیدواریم دولت آیندۀ آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همۀ تعهدات خود برگردد و مردم عزیز ما هم پاداش صبر، مقاومت و ایستادگی خود را لمس کنند و ببینند.» دکتر روحانی افزود: «با توجه به موج جدید و شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، هم در این جلسه و هم در جلسۀ گذشته به این نتیجه رسیدیم که برای اجرای دقیق‌تر و شدیدتر پروتکل‌های بهداشتی نیاز داریم که تمهیداتی بیشتری را مدنظر قرار دهیم.»

رئیس‌جمهور عنوان کرد: «در زمینۀ کویید- ۱۹ با توجه به موج جدید، هم در این جلسه و هم جلسات گذشته به این نتیجه رسیدیم که برای اجرای دقیق‌تر و شدیدتر پروتکل‌های بهداشتی نیاز داریم تمهیدات بیشتری را مدنظر قرار دهیم. موضوع کرونا تنها موضوع سلامت نیست. مهمترین مسأله سلامت است اما معیشت مردم، فرهنگ جامعه همه تحت تأثیر است و ما باید مراعات زنجیره‌وار انجام دهیم. مراعات یکی از پروتکل‌ها ما را به مقصد نمی‌رساند. ماسک زدن بسیار حائز اهمیت است و پروتکل بسیار مهمی است اما در عین حال، تنها اکتفا به ماسک نمی‌تواند ما را به نتیجه نهایی برساند.» دکتر روحانی تصریح کرد: «باید فاصله‌گذاری اجتماعی را هم مورد مراعات قرار دهیم. برای کاهش اجتماعات و افزایش فاصلۀ فیزیکی تنها با قانون و مقررات به نتیجۀ نهایی نمی‌رسیم. مردم عزیز ما باید ما را در این زمینه یاری کنند. اجتماعات خانوادگی و دورهمی‌ها از مشکلات ماست و این در فصل زمستان مرسوم‌تر و اجتماعات بیشتر است به همین دلیل در این زمینه گفتیم قرارگاه بررسی‌های خود را انجام دهد تا اگر مقرراتی لازم است برای هفتۀ بعد در این جلسه تصویب کنیم.»

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه آمار امروز ما مطلوب نیست، بیان داشت: «ما چاره‌ای نداریم ارتباطات اجتماعی را از چهره به چهره به فضای مجازی و الکترونیکی منتقل کنیم. برای عبور از این شرایط دولت نیازمند حمایت همۀ ارگان‌ها است. بسیج، نیروهای مسلح، مساجد و همه باید پای کار بیایند.» وی تصریح کرد: «یک محدودیت مهم که در جلسه تصویب شد ممنوعیت کسب و کار برای مشاغل غیر ضروری فهرست ۲، ۳ و ۴ است که از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر این مشاغل باید پایان کارشان ۶ بعد از ظهر برای تهران و مراکز پر جمعیت باشد.»

منبع خبر: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

کلید واژه ها: دکتر روحانی آمریکا برجام


نظر شما :