ادعای عادی‌سازی حزب‌الله با رژیم صهیونیستی ارزش تکذیب هم ندارد

تعداد بازدید:۱۲۷۷
ادعای عادی‌سازی حزب‌الله با رژیم صهیونیستی ارزش تکذیب هم ندارد

«سید‌حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه پنج‌شنبه (۲۱ آبان ۱۳۹۹) به مناسبت روز شهید حزب‌الله سخنرانی کرد و گفت: «به تمامی برادران و خواهران سوری به خاطر شهادت شیخ محمد الافیونی و به برادران و خواهران یمنی به خاطر شهادت استاد حسن زید و به برادران فلسطینی به خاطر شهادت اسیر کامل ابووعر تسلیت و باز هم به برادران فلسطینی به خاطر پیروزی ماهر الاخرس علیه زندان‌های اشغالگران صهیونیست تبریک عرض می‌کنم.» وی افزود: «عملیات «احمد قصیر» امیر شهدای استشهادی همچنان یکی از بزرگترین عملیات‌ها ضد رژیم صهیونیستی است.»

نصرالله اظهار کرد: «ازهمان ابتدا گفتیم که مسئلۀ مذاکره دربارۀ ترسیم مرزها ارتباطی به ما ندارد چراکه رسیدگی به این موضوع مسئولیت دولت است و این دولت است که مشخص می‌کند مرزهای دریایی و زمینی برای لبنان کجا است. مقاومت به آنچه که دولت دربارۀ ترسیم مرزها و همچنین لزوم همکاری با ارتش در آزاد سازی هر منطقۀ اشغالی عنوان می‌کند وفادار و متعهد است. لبنان کشوری است که مرز و حدودهای خود را مشخص می‌سازد.» وی گفت که حزب‌الله از موضع دولت لبنان در ارتباط با مزراع شبعا و بلندی‌های کفرشوبا و بخشی از روستای العجر که آن‌ها را اراضی اشغال شدۀ لبنان عنوان کرده، حمایت می‌کند. کشف نفت باعث شد تا به شکل حیاتی مذاکره بر سر ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی به جریان بیفتد.»

نصرالله افزود: ««نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان شخصی بود که شخصاً به ادارۀ روند مذاکرات پرداخت و ما نیز به عنوان نیروی مقاومت با آن روند موافقت کردیم تا عملیات استخراج نفت از محل‌های مشخص شده آغاز شود. این مذاکرات تنها گفت‌و‌گو بر سر ترسیم مرزها است و نه مقدمه چینی برای شکل‌گیری موارد دیگر. پیشتر بارها بر ضرورتِ مذاکره انحصاری دربارۀ بعد تکنولوژی این قضیه تأکید کرده بودیم.» وی گفت: «بری شخصی بود که از ده سال پیش با آمریکایی‌ها دربارۀ این پرونده ویژه وارد مذاکره شد و بعدها این مسئولیت را به «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان واگذار کرد و مذاکرات به طور عملی آغاز شد. برخی طرف‌ها اینگونه سعی دارند الغا کنند که مذاکره با طرف صهیونیستی مقدمه‌ای است برای عادی سازی رابطه با صهیونیست‌ها است. این حرف‌ها هیچ ارزشی ندارد و هدف آن سرپوش گذاری بر عادی‌سازی است که برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی انجام دادند. مطرح شدن صحبت‌هایی مبنی بر تمایل حزب‌الله برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی کذب محض است و ارزشی هم برای نفی آن قائل نیستیم. تیم مذاکره کننده با صهیونیست‌ها با هشیاری کامل همۀ قوانین و چارچوب‌های اعلام شده در این مذاکرات را رعایت کرده و بدان پایبند است.»

نصرالله اظهار کرد: «رژیم صهیونیستی به دنبال نفت و گاز در بلوک‌های دریایی مورد مناقشه با لبنان است و اگر این رژیم مانع از دست‌یابی لبنان به منابع طبیعی شود، لبنانی‌ها نیز بایستی در مقابل مانع دستیابی آن‌ها به این منابع شوند. نقطه اختلاف ما با عون این بود که هئیت لبنانی تنها یک هئیت نظامی باشد تا شرایط ایجاد هرگونه شبهه در روند مذاکرات از بین برود.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: «اصرار دشمن صهیونیستی برای انجام مانورهای نظامی نشان دهندۀ این است که تا چه حد ارتش این رژیم از بحران حقیقی و عمیق و فقدان آمادگی روحی و روانی در افسران نظامی خود رنج می‌برد. تنها قدرت نیروی هوایی تعیین کنندۀ طرف پیروز در جنگ نیست بلکه نیروی زمینی تعیین کنندۀ آن است و این همان چیزی است که ارتش رژیم صهیونیستی در آن به شدت ضعف دارد. مقاومت در لبنان در آمادگی کامل به سر می‌برد و اگر رژیم صهیونیستی فکر می‌کند می‌تواند اقدام حماقت کارانه‌ای انجام بدهد بی شک با پاسخ برق آسای ما رو به رو خواهد شد.» وی گفت: «سطح بالای آمادگی مقاومت باعث شد تا مردم لبنان در روستاها و شهرها هیچ نگرانی به خود راه ندهند و اینان چیزی است که مقاومت را برجسته و متمایز می‌کند.»

نصرالله در مورد انتخابات آمریکا گفت: «بایستی از اتفاقات در انتخابات آمریکا و آنچه آن‌ها دربارۀ نمونه‌های عالی کشورداری تبلیغ می‌کنند عبرت و درس گرفت. آنچه در انتخابات آمریکا رخ داد یک فاجعه برای دموکراسی است. فضاحت این امر تنها به ترامپ مختصر نیست بلکه دامن کل جمهوری خواهان را هم گرفته است.» وی افزود: «با خروج ترامپ از صحنۀ قدرت در آمریکا یکی از اضلاع معامله قرن در کنار بن سلمان و نتانیاهو درهم شکست.» دبیرکل حزب‌الله اظهار کرد: «از جانب شخصی ماجرای انتخابات آمریکا از شکست ترامپ خوشحال شدم و این حق ماست که بوه یژه پس از ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از این شکست خوشحال باشیم.»

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی آمریکا لبنان حزب الله


نظر شما :