۱۳ تیر از تیربار داخل نیسان شلیک شده است

تعداد بازدید:۱۶۲۸
۱۳ تیر از تیربار داخل نیسان شلیک شده است

سردار سرتیپ پاسدار «علی فدوی»، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه (۱۶ آذر ۱۳۹۹) در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران طی سخنانی، اظهار داشت: «دشمن تاب تحمل دانشمندان و مجاهدان ما در عرصه علم را نداشت و آن‌ها را ترور کرد که آخرین آن‌ها شهید فخری‌زاده است.» وی با اشاره به شهادت سردار شهید استوار نیز، گفت: «این شهید بزرگوار در عراق مأموریت فرهنگی داشت و در آنجا به کرونا مبتلا شد که بعد از ۶۵ روز به شهادت رسید.»

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: «از روز ۲۴ بهمن سال ۱۳۵۷ درگیری فیزیکی بین جبهه حق و باطل در کشور ما شروع شد و حالا ۴۱ سال است که بزرگترین دشمنی که بعد از صدر اسلام صورت گرفته با انقلاب اسلامی بوده است و در طول تاریخ نمی‌توان چنین دشمنی را مشاهده کرد. این دشمنی توسط یک جبهه متحد که شیطان بزرگ رئیس آن است صورت گرفته و همه کسانیکه می‌توانستند در این جبهه قرار گرفتند.» جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه از همان روزهای اول انقلاب حضرت امام بر عدم خام فروشی نفت تأکید داشتند، اظهار داشت: «دولت وقت به توصیه امام عمل نکرد و ما مشاهده می کنیم هنوز هم بودجه ما وابسته به نفت است. این بدان معنی نیست که ما نمی‌توانستیم بلکه به این دلیل است که ما نخواستیم.»

سردار فدوی با بیان اینکه در یک سال و نیم آخر جنگ با آمریکایی‌ها به صورت مستقیم جنگیدیم، گفت: «دشمن اگر با ما وارد جنگ سخت نمی‌شود به دلیل آن است که جرأت آن را ندارد. از سال ۱۳۳۲ بیشترین ضربات آمریکا به ما در زمان دموکرات‌ها وارد شده است و تحریم‌های اساسی ما در زمان آن‌ها بوده است.» سردار فدوی در پاسخ به یکی از دانشجویان دربارۀ انتقام شهادت سپهبد سلیمانی گفت: «شیوه انتقام را ما تعیین می‌کنیم. ما آمریکایی‌ها را به خاک مذلت نشاندیم. از سال ۱۳۶۵ به بعد آمریکایی‌ها با ما مستقیماً وارد جنگ شدند و این هم در عکس العمل به اقدامات ما در دفاع مقدس بود و از آن زمان تاکنون همیشه همینطور بوده است و آن‌ها هم نتوانستند پیروز شوند.»

وی ادامه داد: «یکی از وزرای دفاع آمریکا در پایگاه الظفره امارات گفته بود که ما می‌خواهیم در برابر ایران بازدارندگی ایجاد کنیم. در واقع آن‌ها در ازای اقدامات ما دست به کارهایی می‌زنند که ضعیف‌ترین انسان‌ها این کار را می‌کنند و جرات ندارند که مسئولیت آن را قبول کنند و ترامپ اولین فردی بود که این کار را کرد.» وی درباره شهادت دکتر فخری‌زاده عنوان کرد: «۱۱ پاسدار همراه شهید فخری‌زاده بوده‌اند و انفجار نیسان هم به خاطر از بین بردن پاسداران بود. آدمی در صحنه ترور نبود و در کل ۱۳ تیر شلیک شده و همه از تیربار داخل نیسان بوده است و بقیه تیرها توسط محافظان شلیک شده است. تیربار داخل نیسان هم مجهز به یک سیستم هوشمند ماهواره‌ای بوده که روی شهید فخری‌زاده متمرکز بوده و از هوش مصنوعی بهره می‌برده است. سرتیم حفاظت هم که تیر خورده به دلیل آن است که خودش را روی شهید انداخته است. شهادت دکتر فخری‌زاده هم به دلیل تیری بوده که به کمر ایشان اصابت کرده و موجب قطع نخاع وی شده بود.»

منبع خبر: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: سردار فدوی ترور فخری زاده


نظر شما :