منافع رژیم صهیونیستی در دریای سرخ در تیررس یمنی‌ها است

تعداد بازدید:۱۱۴۸
منافع رژیم صهیونیستی در دریای سرخ در تیررس یمنی‌ها است

وزارت خارجۀ دولت نجات ملی یمن روز یکشنبه (۷ دی ۱۳۹۹) با هشدار دربارۀ هرگونه اقدام گستاخانه از جانب صهیونیست‌ها در منطقه تأکید کرد که منافع رژیم صهیونیست‌ها و شرکای آن در دریای سرخ مورد هدف ما است. وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: «ما هشدار می‌دهیم که هرگونه اقدام گستاخانه رژیم صهیونیستی در منطقه، جنگی را به دنبال خواهد داشت.»

این وزارتخانه افزود: «رژیم صهیونیستی باید مراقب اوضاع در مناطقِ تحت سیطرۀ غیرقانونی خود بوده و دست از تهدید کشورهای منطقه بردارد.» وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن تأکید کرد: «در صورتی که رژیم صهیونیستی اقدام گستاخانه‌ای انجام دهد که بر یمن تأثیر بگذارد، منافع رژیم صهیونیستی و شرکای آن در دریای سرخ مورد هدف ما است.»

روز شنبه (۶ دی ۱۳۹۹) روزنامۀ صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی در جزیره سقطری؛ واقع در جنوب یمن قصد ایجاد پایگاه نظامی مشترکی دارند تا کشتی‌ها را در دریای مَکران و تنگه باب المندب و شاخ آفریقا رصد کنند. در همین زمینه «جلال الرویشان»، معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی با تأکید بر اینکه هر گونه حماقتی از سوی ائتلاف عبری - عربی در دریای سرخ آتش جنگ بزرگی را در آنجا شعله ور خواهد کرد، گفت که رژیم صهیونیستی و رژیم‌های سازشگر هرگز به مقاصد خود دست نمی‌یابند.

معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن افزود: «رژیم صهیونیستی از همان ابتدا از جنگ علیه یمن با پشتیبانی لجستیکی حمایت کرد. آن‌ها اکنون سعی دارند با ایجاد خطر و تهدید برای رژیم‌های سازشکار، نظر سران آن‌ها را برای تأمین تجهیزات نظامی جذب خود کنند.»

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: یمن رژیم صهیونیستی انصارالله


نظر شما :