یک شرکت انگلیسی در ترور سردار سلیمانی نقش داشت

۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۴ کد : ۲۳۱۵ اخبار راهبردی اخبار امنیتی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۰۳۷
یک شرکت انگلیسی در ترور سردار سلیمانی نقش داشت

«قیس الخزعلی»، دبیر کل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق، روز دوشنبه (۸ دی ۱۳۹۹) طی سخنانی که در مستند «الرحلة الأخیرة»؛ آخرین سفر دربارۀ ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی از شبکه العهد پخش شد، جزئیاتی از این عملیات تروریستی را فاش کرد.

وی گفت: «شرکت انگلیسی «جی.فور.اس»، مسئول امنیت فرودگاه بغداد در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در سال جاری میلادی نقش داشت.» الخزعلی افزود: «این شرکت انگلیسی که در خصوص مسائل امنیتی با فرودگاه بغداد قرارداد دارد، در بخشی از مأموریت تأیید هدف سردار سلیمانی و المهندس برای اجرای عملیات ترور شرکت داشت.» دبیرکل عصائب اهل الحق در ادامه توضیح داد: «رویه معمول در فرودگاه بغداد این بود که هر هواپیمایی که در فرودگاه فرود می‌آمد، شرکت «جی.فور.اس» در مکان مشخصی، نزدیک محل فرود هواپیما حضور داشته باشد، اما آن روز؛ (روز هدف قرار گرفتن فرماندهان شهید)، تنها روز و تنها دفعه‌ای بود که خودروی این شرکت کاملاً جلوی باند مسافران توقف داشت و این به معنای داشتن یک مأموریت ویژه است.»

به گفته الخزعلی، افسران امنیت ملی دوربین‌های نظارتی را نزدیک باند فرودگاه پیدا کردند که روی آن به سمت ورودی مهمانان مهم و رصد تحرکات سپهبد سلیمانی و المهندس بود. «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق عراق در بخش نخست این مستند گفت که در صبح روزی که شهید سلیمانی، فرمانده سابق نیروی سپاه قدس انقلاب اسلامی ترور شد، با وی قرار ملاقات داشت. وی گفت: «حوالی ساعت یک بود که اخباری مبنی بر حملۀ هوایی آمریکایی‌ها به ایرانی‌ها در نزدیکی‌های فرودگاه بغداد منتشر می‌شد. کسی که من را از خواب بیدار کرد، برادر کاظمی، نخست‌وزیر کنونی بود.» عبدالمهدی ادامه داد: «شک و احتمالاتی که هدف چه کسانی هستند وجود داشت، ولی می‌دانستیم که شهید سلیمانی به عراق خواهد آمد؛ چرا که ساعت ۸:۳۰ صبح با هم قرار ملاقات داشتیم. قرار بود با هم صبحانه بخوریم. همین‌جایی که الان هستیم.»

منبع خبر: خبرگزاری دفاع‌مقدس

کلید واژه ها: قیس الخزعلی


نظر شما :