جنگ ۲۲ روزه سرآغازِ شکست دکترین امنیتی رژیم صهیونیستی بود

تعداد بازدید:۱۱۰۹
جنگ ۲۲ روزه سرآغازِ شکست دکترین امنیتی رژیم صهیونیستی بود

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز سه‌شنبه (۹ دی ۱۳۹۹) در سخنانی در پایان هفتمین همایش سیاسی مجازی جنبش حماس تصریح کرد: «عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی موجب ایجاد حاشیۀ امنیت برای این رژیم و شکاف و دودستگی در داخل کشورهای عربی خواهد شد.» هنیه گفت: «لازم است طرحی چندجانبه را ارائه دهیم که محور اصلی آن وحدت و یکپارچه‌سازی ملت فلسطین برای مقابله با طرح‌های مختلف دشمن صهیونیستی اعم از طرح الحاق کرانه باختری، معامله قرن و عادی‌سازی روابط باشد.»

وی با تأکید بر اینکه مقابله با این طرح‌ها جز با یک رهبری جامع فلسطینی ممکن نخواهد بود از گفت‌‌وگو و رایزنی با رهبران گروه‌های فلسطینی در این زمینه خبر داد و افزود: «در همین راستا گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی با رهبران گروه‌های فلسطینی داشتیم و دست به تحرکات و اقداماتی هم در کشورهای عربی زدیم تا بتوانیم به اوضاع داخلی فسطین سر و سامانه داده و ساختار سازمان آزادی‌بخش را بازسازی کرده، دودستگی و اختلافات داخلی را کنار گذاشته و بر سر یک راهبرد مبارزاتی برای مقابله با دشمن به توافق برسیم.» اسماعیل هنیه گفت: «سیاست‌های آمریکا در چند سال گذشته موجب طبقه‌بندی مجدد دوستان و دشمنان در منطقه طبق رویکرد و نگرش آمریکا شد و آمریکا برخی طرف‌ها در منطقه را وادار کرده که طبق این نگرش پیش بروند.»

هنیه در رابطه با جنگ فرقان؛ ۲۲ روزه نیز اظهار کرد که این جنگ سرآغاز شکست دکترین امنیتی رژیم صهیونیستی بود و مقاومت توانست نبرد با دشمن را به داخل اراضی اشغالی منتقل کند. وی تأکید کرد که این جنگ قدرت مقاومت برای تقویت توان نظامی و جنگی خود را به اثبات رساند.

روز سه‌شنبه، (۹ دی ۱۳۹۹) اولین کنفرانس مطبوعاتی اعلامِ آغاز اولین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین آغاز شد. «ابو حمزه»، سخنگوی «سرایا القدس» از شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این کنفرانس تأکید کرد که گروه‌های فلسطینی همچنان به عهدِ خود مبنی بر ادامۀ راه جهاد پایبند هستند. اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در این کنفرانس اعلام کرده است که همچنان مقاومت تمام گروه‌های فلسطینی به مثابه سوپاپ اطمینان و ضامنی حقیقی برای تحقق اهداف مردم فلسطین است.

اتاق عملیات مشترگ گرو‌های مقاومت فلسطین در ادامه تأکید کرد که اقدام نظامی و جهادی مشترک برای رزمندگان و مجاهدان فلسطینی امر جدیدی نیست. ابو حمزه در ادامه آغاز رزمایش مشترک گروه‌های فلسطینی به رهبری اتاق عملیات مشترک مقاومت را اعلام کرد و گفت: «این رزمایش دفاعی، تأکیدی است بر آمادگی مقاومت برای دفاع از ملت فلسطین.» سخنگوی سرایا القدس ادامه داد: «سلاح ما حاضر و تصمیم ما برای ورود به هرگونه تقابل برای دفاع از مردم‌مان یکپارچه است. این مانور مشترک خود به روشنی از یکپارچگی تصمیم ما حکایت دارد. مقاومت امروز برای مقابله با دشمن و بازداشتن آن، قویتر، سخت‌تر و توانمندتر است. مقاومت اجازه نخواهد داد که دشمن قواعد درگیری را تحمیل کند.» ابوحمزه افزود: «سازشکاران و مزدوران اشغالگران به زباله‌دان تاریخ خواهند رفت و فلسطین آرمان نخست عرب‌ها و مسلمانان خواهد ماند.»

منبع خبر: خبرگزاریی تسنیم

کلید واژه ها: هنیه


نظر شما :