تمام اصرار ما این است که در این دو ماه کاری کنیم که موج چهارم صورت نگیرد

تعداد بازدید:۱۱۴۱
تمام اصرار ما این است که در این دو ماه کاری کنیم که موج چهارم صورت نگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی»، رئیس‌‌جمهور کشورمان صبح روز شنبه (۱۱ بهمن ۱۳۹۹) در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: «سرنگونی حکومت طاغوت به دست ملت غیور و قهرمان ما تحت رهبری داهیانۀ امام خمینی (ره)، بزرگترین افتخار در طول تاریخ ایران اسلامی است؛ چراکه این پیروزی حق بر باطل، بی‌نظیر بود.»

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: «در کنار این ویروس مسئلۀ اقتصاد و کسب و کار، سبک زندگی و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان هم تحت تأثیر قرار گرفت و در این شرایط که تحت تحریم‌های همه‌جانبۀ دشمنان هستیم، مقابله با این بیماری برای ما دشوارتر است.» رئیس‌جمهور ضمن تقدیر از مقاومت مردم در برابر تمام آثار مخرب ناشی از تحریم‌های غربی‌ها، تصریح کرد: «امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور در کنار مردم ریشه کن شدن ویروس کرونا را جشن بگیریم.»

وی گفت: «امروز پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی کرونا است. در روزهای اولیه ستاد یعنی در اوایل اسفند سال ۱۳۹۸، بسیار بحث بود و خیلی‌ها می‌گفتند همه جا باید بسته شوند و در دنیا هم می‌گفتند ایران بی محابا اجازه می‌دهد ولی ما به تولیدات و خدمات ضروری را اجازه دادیم فعالیت کنند. البته برخی از کسب و کارها دچار محدودیت شدند و چاره‌ای نبود.» دکتر روحانی گفت: «در مجموع می‌توانم بگویم که در کسب و کارها و در آن جاهایی که مربوط به بخش تولید صنعتی و کشاورزی مربوط می‌شود وضع ما بد نبود و خوب بود و رشد هم داشتیم اما در بخش خدمات مشکلات زیادی داشتیم و هنوز هم داریم. در بخش گردشگری خسارت بزرگی وارد شد، در برخی فعالیت‌های اجتماعی خسارت‌های بزرگی را متحمل شدیم اما در عین حال مردم ما تحمل کردند و ما هم در حد توان آن‌ها را یاری کردیم.»

وی ادامه داد: «تمام اصرار ما این است که در این دو ماه کاری کنیم که موج چهارم صورت نگیرد، یکی از دلایل این مسأله آن است که کسب و کار مردم به خصوص در حوزه خدمات و گردشگری در ایام عید شرایط مناسب‌تری نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته باشند تا بتوانند ضررهای گذشته را جبران کنند. اگر در این دو ماه مراعات نشود و وارد موج چهارم شویم و ناچاریم که محدودیت‌ها را اعمال کنیم.» رئیس‌جمهور گفت: «از همه کسانی که نیازمندی‌های ما در بخش بهداشت، حفاظت فردی، وسایل پزشکی، اکسیژن‌سازها را تأمین کردند تشکر می‌کنم. شرکت‌های دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی که خواستیم را ساختند و مردم را تنها نگذاشتند. تقریباً هم پای دنیا پیش آمدیم یعنی امروز طوری نیست که بگوییم کسی مریض است اما تخت یا آی‌سی‌یو نداریم. همه در صحنه حضور داشتند و این کار بزرگ انجام شده است.»

رئیس‌جمهور گفت: «در زمینۀ تولید واکسن وارد شدیم و حضور پیدا کردیم و قدم‌های اولیه را برداشتیم. مسئولین متخصص ما مطمئن هستند که ما در نهایت در سال ۱۴۰۰ به واکسن می‌رسیم و واکسیناسیون با واکسن‌های داخلی ما انجام خواهد شد.»

منبع خبر: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

کلید واژه ها: کرونا دکترروحانی دکترحسن روحانی شیوع ویروس موج چهارم


نظر شما :