پوتین: کاری می‌کنیم که هیچ کس خواهانِ جنگ با روسیه نشود

۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۱ کد : ۲۷۷ اخبار راهبردی اخبار بین المللی
تعداد بازدید:۱۳۵۴
پوتین: کاری می‌کنیم که هیچ کس خواهانِ جنگ با روسیه نشود

پوتین: کاری می‌کنیم که هیچ کس خواهانِ جنگ با روسیه نشود

 

خبرگزاری تاسِ روسیه روز دوشنبه (12 اسفند 1398) بخش‌هایی از مصاحبه «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور را منتشر کرد؛ سلسله‌ مصاحبه‌ای که تحت عنوان 20 سؤال با ولادیمیر پوتین گرفته شده است.

وی در مصاحبه با یک رسانه روس اعلام کرد که روسیه شرایطی را ایجاد می‌کند که هیچ کشوری در جهان اصلاً به فکرِ جنگ با روسیه نیافتد. پوتین به خبرنگارِ این رسانه روس گفت: «ما نمی‌خواهیم با کسی بجنگیم بلکه می‌خواهیم شرایطی را ایجاد کنیم که در آن هیچ کسی خواهانِ جنگیدن با ما نباشد.»

رئیس‌جمهور روسیه البته تأکید کرد که این کشور از منظرِ هزینه‌های نظامی و دفاعی در جهان رتبه هفتم را دارد و آمریکا، چین، عربستان سعودی، انگلیس، فرانسه و حتی ژاپن بیشتر از روسیه هزینه‌هایِ نظامی و دفاعی صرف می‌کنند. وی افزود: «علاوه بر این باید این را بگویم که هزینه‌هایِ نظامی - دفاعی ما در حالِ کاهش یافتن است در حالی که دیگر کشورها در حالِ افزایش دادنِ این هزینه‌ها هستند.»

پوتین با تمجید از توانمندیِ دفاعی و نظامی روسیه تصریح کرد: «برای اولین بار، ما سیستم‌هایِ تهاجمی ایجاد کرده‌ایم که جهان تاکنون هرگز شاهدش نبوده است. حالا آن‌ها دارند تلاش می‌کنند به ما برسند. این یک وضعیتِ بی‌نظیر است و هرگز قبلاً وجود نداشته است.» رئیس‌جمهور روسیه در توضیح اینکه منظور او از سیستم‌های تهاجمی چیست، به سامانه‌هایِ موشکی فراصوتی و بین قاره‌ای اشاره کرد.

پوتین در این مصاحبه خاطره‌ای از دیدارِ خود با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور تروریست آمریکا تعریف کرد. وی گفت: «دونالد به من گفت که اعضایِ کنگره یک بودجه بسیار بزرگ برایِ سال آینده (سال 2020) تصویب کرده‌اند، فکر کنم ۷۳۸ میلیارد دلار؛ وی با تأسف درباره این بودجه با من صحبت می‌کرد.»

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: روسیه پوتین


نظر شما :