آمریکا در حال ارزیابی اعمال تحریم‌ها علیه چین است

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۹ کد : ۳۴۷۰ اخبار سیاسی اخبار بین المللی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۶۱
آمریکا در حال ارزیابی اعمال تحریم‌ها علیه چین است

«جان کری»، نماینده ویژه دولت بایدن در امور تغییرات آب و هوایی روز شنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) در کمیته امور خارجۀ مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «دولت در حال ارزیابی تحریم‌هایی به علت استفاده چین از نیروی کار اجباری در تولید پنل‌های خورشیدی و سایر قطعات در انرژی‌های تجدید پذیراست.» کری در کمیته امور خارجۀ مجلس نمایندگان به تسلط چین بر تولیدات پنل‌های خورشیدی، باتری‌ها و سایر فناوری‌های انرژی سبز پرداخت و در مورد اینکه خرید این محصولات می‌تواند خریداران را در نقض حقوق بشر در این کشور درگیر کند، پرداخت.

به ادعای آمریکا بیشتر پُلی سیلیکون جهان که در سلول‌های فتوولتائیک برای پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود، از طریق استان سین کیانگ چین انجام می‌شود، جایی که چین در حال انجام یک کارزار مداوم علیه اقلیت‌های قومی است. این در حالی است که وزارت خارجه چین ماه گذشته (فروردین ۱۴۰۰) این اتهامات را دروغ و اطلاعات نادرست ساخته شده توسط نیروهای ضد چین خواند. دموکرات‌ها به دنبال آن هستند تا هرچه زودتر تولیدات خورشیدی و بادی ایالات متحده افزایش و از طرف دیگر مصرف زغال‌سنگ و نفت در کشور کاهش یابد.

در همین مورد «مایکل مک کانل»، نماینده جمهوری خواه تگزاس به کری گفت: «شما چطور می‌توانید به ما اطمینان بخشید که نیروی کار اجباری به کار گرفته در چین هرگز بخشی از راه‌حل‌های آب و هوایی در ایالات متحده نخواهد بود.» کری در پاسخ مک کانل گفت: «نگرانی مطرح شده شما کاملاً درست است زیرا این یک مشکل است پنل‌های خورشیدی به اعتقاد ما در برخی موارد با کار اجباری تولید می‌شوند.»

منبع خبر: ایرنا

کلید واژه ها: چین خورشیدی پنل خورشیدی پنل کری کار کار اجباری اجباری


نظر شما :