سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها: اشتباه محاسباتی نکنید

تعداد بازدید:۹۳۲

«سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه (۴ خرداد ۱۴۰۰) به مناسبت سالروز آزادسازی جنوب لبنان و عید پیروزی مقاومت سخنرانی کرد. سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان از شبکه المنار پخش شد.

سید حسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود گفت: «ما امروز در ماه مه دو پیروزی را جشن می‌گیریم، یکی ۲۵ مه ۲۰۰۰ در لبنان و دیگری ۲۱ مه ۲۰۲۱ در غزه.» نصرالله در ابتدای سخنانش با اشاره به مقاومت فلسطین در رویارویی با صهیونیست‌ها در جنگ اخیر غزه گفت: «سران جنبش‌‌های مقاومت فلسطینی و فرماندهان شاخه‌های نظامی آن در نبرد اخیر در غزه خوش درخشیدند. آنچه مقاومت در غزه انجام داد یک گام تاریخی بی‌نظیر در تاریخ نزاع با دشمن بود.» دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامۀ سخنان خود به مناسبت آزادسازی جنوب لبنان تصریح کرد: «پیروزی سال ۲۰۰۰ توسط ملت لبنان و مقاومت رقم خورد و نتیجۀ فداکاری جنبش‌ها و احزاب ملی بود.» وی در ادامه افزود: «یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی جنگ سال ۲۰۰۰ موضع رسمی و ثابت مسئولان کشور؛ «امیل لحود»، رئیس‌جمهور اسبق، «نبیه بری»، رئیس پارلمان و «سلیم الحص»، نخست‌وزیر وقت لبنان بود.»

سید حسن نصرالله تأکید کرد: «آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ دورۀ پیروزی‌‌ها را بنا نهاد و در آن روز مقاومت این پیروزی را تقدیم به فلسطین کرد، زیرا هدف آنجا بود.» وی ادامه داد: «پیروزی لبنان در سال ۲۰۰۰ دوست و دشمن و مسئلۀ فلسطین و روند درگیری‌ها را در مسیرهای راهبردی متفاوتی قرار داد.» نصرالله تصریح کرد: «علت جنگ اخیر غزه حماقت سران دشمن و محاسبات غلط آن بود. ورود قدس به دایره تهدید، خطری به وجود آورده که رهبران مقاومت را به سمت موضع‌گیری تاریخی، قاطع و جدید سوق داد.» دبیرکل حزب‌الله عنوان کرد: «ارزیابی رژیم صهیونیستی این بود که واکنش مقاومت به پروژه یهودی‌سازی در قدس فراتر از حرف و بیانیه نخواهد بود.» دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «آنچه که غزه انجام داد یک گام تاریخی پیشرفته در تاریخ درگیری با دشمن است که بسیار ارزشمند است. غزه در تصمیم خود برای اجرای تهدیداتش در پاسخ به اقدامات رژیم اشغالگر در قدس، دوست و دشمن را شگفت زده کرد. مهم‌ترین اشتباه در ارزیابی‌های دشمن این بود که به ذهنش خطور نمی‌کرد غزه یک تصمیم تاریخی مهم بگیرد.»

سید حسن نصرالله در این باره به تحول تاریخی در جنگ غزه اشاره کرد و گفت: «اهالی غزه و مقاومت آن، آمادۀ دفاع و فداکاری در راه قدس و مسجدالاقصی بودند. تحول تاریخی در نبرد شمشیر قدس این بود که غزه برای حمایت از قدس و اهالی آن وارد نبرد شد و نه حمایت از غزه.» وی در ادامه خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «لازم است بدانید که آسیب زدن به قدس و مسجدالاقصی با تجاوزات دیگری که انجام می‌دهید متفاوت است.» نصرالله اظهار داشت: «نبرد شمشیر قدس چیزی را آشکار کرد که صهیونیست‌ها باید بفهمند و در ارزیابی‌هایشان تجدید نظر کنند.» وی افزود: «مقاومت غزه معادلۀ جدیدی ایجاد کرد که آن مسجدالاقصی و قدس در برابر مقاومت مسلحانه است.»

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه از معاملۀ جدیدی در نبرد آینده با رژیم صهیونیستی سخن گفت و افزود: «معادله‌ای که باید به آن برسیم این است که قدس در برابر جنگ منطقه‌ای و تجاوز به قدس به معنای جنگ منطقه‌ای است که یعنی نابودی رژیم صهیونیستی هنگامی که رژیم صهیونیستی با این معادله مواجه شود می‌داند که هر اقدامی منجر به نابودی آن خواهد شد.» نصرالله افزود: «هنگامی که مقدسات اسلامی و مسیحی در معرض خطر جدی قرار بگیرد خطوط قرمز معنایی ندارد. همۀ جهان در نبرد اخیر دیدند که یک ملت فلسطین وجود دارد که با یک روح به سمت یک هدف پیش می‌رود.» دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «نبرد شمشیر قدس جایگاه و اعتبار مسئله فلسطین را به آن برگرداند ه و آن را به رسانه‌ها تحمیل کرده است. از نتایج این نبرد احیای فرهنگ و روح مقاومت به عنوان تنها راه برای بازگرداندن سرزمین بود. نبرد شمشیر قدس ضربه‌ای مهلک به روند عادی‌سازی و کشورهای سازش‌کار و رسانه‌های آن‌ها بود. بعد از این نبرد می‌توانیم صراحتاً بگوییم که معامله قرن سرنگون و متلاشی شد. یکی دیگر از نتایج نبرد شمشیر قدس نمایش دوباره چهره زشت و واقعی رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم آپارتاید بود.»

سید حسن نصرالله به دستاوردهای این دور از نبرد مقاومت غزه اشاره و تصریح کرد: «همچنین یکی از نتایج نبرد شمشیر قدس هدایت قطب‌نما در منطقه به سمت دشمن واقعی است. یکی دیگر از نتایج این نبرد ورود نوار غزه به کل معادله فلسطین است که پیشرفت بزرگی در جنگ محسوب می‌شود. یکی از دستاوردهای اخیر مقاومت در غزه قدرت ادامۀ شلیک موشک‌ها در ساعاتی بود که از قبل اعلام کرده بود. نبرد اخیر توانایی‌های موشکی مقاومت در سطح کیفی و کمی و برد موشک‌ها را نشان داد. یک نتیجۀ دیگر این جنگ، شکست رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌های مقاومت بود که بیانگر شکست اطلاعاتی دشمن است. درحالی که نتانیاهو به گنبد آهنین افتخار می‌کرد و آن را در هر بازاری ارائه می‌کرد.»

وی در ادامه تأکید کرد: «هنگامی که رژیم صهیونیستی در همه جای فلسطین احساس ناامنی داشته باشد حداقل کاری که می تواند انجام دهد این است که این سرزمین را ترک کند. از جمله مهم‌ترین دستاوردهای نبرد شمشیر قدس فلج کردن امنیت رژیم صهیونیستی بود که یک دستاورد نظامی بی سابقه است.» دبیر کل حزب‌الله در ادامه با اشاره به نتایج و پیامدهای این جنگ تصریح کرد: «یکی از نتایج جنگ اخیر پایان چهره امن رژیم صهیونیستی در خارج بود. یکی دیگر از نتایج این نبرد این بود که رژیم اشغالگر مجبور شد در برابر فلسطینیان مناطق ۱۹۴۸ قرار بگیرد که دشمن صهیونیستی آن را یک تهدید موجودیتی توصیف می‌کند.» وی اظهار داشت: «یکی از نتایج جنگ اخیر غزه شکست دشمن در رسیدن به انبارهای موشک‌های مقاومت بود که هنوز شلیک نشده‌اند. همچنین از دیگر نتایج این جنگ شکست دشمن در ارزیابی پاسخ غزه و فلسطینیان ۱۹۴۸ بود. یکی از مظاهر شکست دشمن در جنگ اخیر این بود که وارد جنگ زمینی نشد. قوی‌ترین ارتش منطقه نتوانست وارد جنگ زمینی شود و این یک شکست راهبردی است و صرفاً یک شکست عادی نیست. همچنین یکی از مظاهر شکست دشمن عدم توانایی آن در ارائه چهره پیروزی بود.»

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «در ارزیابی‌های خود دربارۀ لبنان اشتباه نکنید، همان گونه که درباره غزه اشتباه کردید و می‌دانید که وضعیت ما متفاوت است.» دبیر کل حزب الله در ادامه به شهادت «محمد طحان»، جوان لبنانی که در مرز فلسطین اشغالی در راه قدس به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسید اشاره کرد و گفت: «ما باید خون محمد طحان را نیز در حسابمان با دشمن اضافه کنیم.» نصرالله خطاب به اشغالگران صهیونیست تأکید کرد: «ما بر خون محمد طحان صبر می‌کنیم اما آن را رها نخواهیم کرد و خون این شهید نیز به خون علی کامل محسن اضافه می‌شود.»

منبع خبر: شبکۀ العالم


نظر شما :