در صورت تجاوز مجدد به مسجدالاقصی زمین و زمان را بر سر صهیونیست‌ها خراب می‌کنیم

تعداد بازدید:۱۳۴۰
در صورت تجاوز مجدد به مسجدالاقصی زمین و زمان را بر سر صهیونیست‌ها خراب می‌کنیم

«یحیی السنوار»، رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه روز یکشنبه (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) دربارۀ تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی هشدار داد و تأکید کرد که اگر صهیونیست‌ها بار دیگر به مسجدالاقصی بازگردند، مقاومت زمین و زمان را بر سرشان خراب می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فلسطینی «صفا»، دربارۀ فراخوان‌های تحریک‌آمیز گروه‌های راست‌گرای افراطی رژیم صهیونیستی برای برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها، در شهر قدس در روز پنج‌شنبه آتی (۲۰ خرداد ۱۴۰۰) در حاشیۀ دیدار روز شنبه با دانشگاهیان در شهر غزه گفت: «اگر صهیونیست‌ها برای تجاوز به مسجدالاقصی بازگردند ما نیز بازخواهیم گشت و زمین و زمان را بر سرشان خراب خواهیم کرد. در این ماجرا از جانب ما جای هیچ شک و تردیدی نیست.» این در حالی است که گروه‌های شهرک‌نشینی و راست‌گرای افراطی، از صهیونیست‌های دعوت کرده‌اند که در راهپیمایی تحریک‌آمیز موسوم به راهپیمایی پرچم‌ها در روز پنج‌شنبه آتی در شهر قدس اشغالی شرکت کنند. اقدامی که قرار بود دهم ماه گذشته هم‌زمان با اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷ (به تقویم عبری) برگزار شود، اما در پی تنش‌های شدید در این شهر و سپس جنگ اخیر غزه و فشار‌های مردمی و بین‌المللی لغو شد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» نوشت که شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که منتظر گرفتن مجوز و موافقت پلیس رژیم صهیونیستی هستند؛ از باب العامود، الساهره و الاسباط در شهر قدیمی قدس عبور خواهند کرد و تا محوطه مسجدالاقصی و دروازه‌های آن خواهند آمد و وارد صحن البراق خواهند شد.

«امیر بوحبوط»، تحلیلگر صهیونیست روز یکشنبه (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) به نگرانی در محافل امنیتی اشغالگران دربارۀ امکان ورود به موج جدید تنش‌ها در غزه و کرانه باختری به دنبال اعلام گروه‌های افراطی یهودی دربارۀ برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها در روز پنجشنبه آینده اشاره کرد. وی به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ارتش به طور جدی با تهدیدات «یحیی السنوار»، رئیس حماس در غزه و هشدار او دربارۀ هرگونه اقدام برای تغییر اوضاع کنونی قدس و ضربه زدن به مقدسات، برخورد می‌کند، از این رو تصمیم به تقویت سامانه‌های پدافندی طی روزهای آتی از بیم شدت گرفتن تحولات و امکان حملات موشکی از غزه همزمان با برگزاری تظاهرات احتمالی در کرانه باختری و قدس، روی آورده است.»

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: غزه قدس روز روز شنبه شهر صهیونیستی رژیم صهیونیستی دربارۀ


نظر شما :