با قدرت با اقدامات تحریک‌آمیز مقابله می‌کنیم

تعداد بازدید:۱۳۶۸
با قدرت با اقدامات تحریک‌آمیز مقابله می‌کنیم

جنبش جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، روز سه‌شنبه (۲۵ خرداد ۱۴۰۰) به رژیم صهیونیستی دربارۀ برگزاری راهپیمایی پرچم هشدار دادند.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با تمام قدرت با اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان در قدس مقاومت خواهیم کرد و در برابر هر آن کسی که سعی بر خدشه وارد کردن به مسجد الأقصی دارد، چون سدی مستحکم خواهیم ایستاد.» جهاد اسلامی ادامه داد: «این سرزمین، سرزمین ما، قدس، قدس ما و مسجدالأقصی مسجد ماست و اشغالگران در آن جای پایی نخواهند داشت.»

در پایان بیانیه مذکور آمده است: «حتی اگر در این راه خون نثار شود، این خون برای مسجدالأقصی هیچ است.» هم‌زمان با این بیانیه، «محمد حماده»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» اعلام کرد: «برخی میانجی‌ها از مقاومت خواستند که به خاطر راهپیمایی پرچم تنش ایجاد نکنند. با چشم‌پوشی از خواستۀ میانجی‌ها، جرقۀ ایجاد تنش در دستان اشغالگران است.»

سخنگوی حماس ادامه داد: «کسی که می‌خوا هد میانجیگری کند، به اشغالگران بگوید که این رفتارشان را در قدس و مسجدالأقصی متوقف کنند.» محمد حماده در پایان گفت: «مقاومت در حال بررسی وضعیت است و گزینه‌ها برایش روی میز هستند. مقاومت امور را مطابق با تحولات برآورد می‌کند.» منابع فلسطینی، روز سه‌شنبه، در ارتباط با این راهپیمایی گزارش دادند که پلیس رژیم صهیونیستی، ایست‌های نظامی و سیاری را در شهر قدس ایجاد کرده است و دو هزار پلیس نیز امروز در سراسر شهر اشغالی قدس مستقر می‌شوند تا امنیت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی را تأمین کنند.

راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم، مهم‌ترین چالش پیش روی دولت جدید رژیم صهیونیستی است که قرار است روز سه‌شنبه پس از چند بار به تأخیر افتادن در شهر قدس با دعوت شهرک‌نشینان و گروه‌های راست افراطی برگزار شود. این اقدام که قرار بود دهم ماه گذشته هم‌زمان با اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷ (به تقویم عبری) برگزار شود، در پی تنش‌های شدید در این شهر و سپس جنگ اخیر غزه و فشارهای مردمی و بین‌المللی لغو شد و چند بار به تأخیر افتاد؛ اما سرانجام با پافشاری «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، قرار شد که ۱۵ ژوئن جاری برگزار شود.

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: قدس مقاومت اسلامی جهاد اسلامی راهپیمایی جنبش رژیم رژیم صهیونیستی


نظر شما :