الحشدالشعبی یک شاخۀ نظامی مهم در عراق محسوب می‌شود

تعداد بازدید:۱۱۹۵
الحشدالشعبی یک شاخۀ نظامی مهم در عراق محسوب می‌شود

«فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشدالشعبی روز شنبه (۵ تیر ۱۴۰۰) سخنانی را در خصوص این گروه مقاومتی مطرح کرد. وی در این خصوص گفت: «الحشدالشعبی یکی از شاخه‌های نظامی مهم عراق محسوب می‌شود.» رئیس سازمان الحشدالشعبی در ادامه یادآور شد: «گروه الحشدالشعبی یک نهاد نظامی مرتبط با نیروهای مسلح عراق است و تحت امر فرماندهی کل عملیات مشترک فعالیت می‌کند.» الفیاض در ادامه تصریح کرد: «ملت عراق هستۀ اصلی الحشدالشعبی را تشکیل می‌دهد.»

وی پیش‌تر نیز گفته بود: «الحشدالشعبی در آینده تضمین‌کنندۀ حمایت از حاکمیت ملی عراق است. همۀ عراقی‌ها باید از جایگاه سازمان الحشدالشعبی حفاظت و حراست کنند.» رئیس سازمان الحشدالشعبی در ادامۀ سخنان خود یادآور شد: «جایگاه کنونی الحشدالشعبی با خون و جهاد به دست آمده است. از همین رو، همگان باید دست به دست هم دهند تا خدشه‌ای به جایگاه الحشدالشعبی وارد نشود.» چندی پیش هم «احمد عبدالساده»، کارشناس عراقی تأکید کرده بود: «برخی به دنبال آن هستند تا نیروهای الحشدالشعبی را تضعیف کنند. هدف اصلی و اساسی از تضعیف نیروهای الحشدالشعبی در برهۀ کنونی تقویت داعش در عراق است.»

این کارشناس عراقی در ادامه اظهار داشت: «طی روزها و هفته‌های اخیر شاهد آن هستیم که سلسله اقدامات تروریستی علیه الحشدالشعبی در نقاط مختلف عراق تشدید شده است. این نشان می‌دهد که توطئه بزرگی علیه این گروه در جریان است.» وی همچنین عنوان کرد: «تمام کسانی که با الحشدالشعبی مبارزه می‌کنند و برای تضعیف آن تلاش می‌کنند، حامی داعش هستند.» پیشتر نیز «محمد البلداوی»، نماینده پارلمان عراق اعلام کرده بود که مقابله با الحشدالشعبی پیامدهای وخیمی به دنبال خواهد داشت.

منبع خبر: خبرگزاری دفاع‌مقدس

کلید واژه ها: الحشدالشعبی سازمان الحشدالشعبی رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق سازمان رئیس سازمان رئیس عراقی نیروهای


نظر شما :