دفاع مقدس نیازمند ۸۰ سال فعالیت فرهنگی است

تعداد بازدید:۱۲۲۶
دفاع مقدس نیازمند ۸۰ سال فعالیت فرهنگی است

سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی رحیم صفوی»، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا روز شنبه (۱۲ تیر ۱۴۰۰) در مراسم اولین مجمع عمومی انجمن علمی دفاع مقدس ایران که در موزۀ ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: «امیدواریم در سال اول فعالیت این انجمن، اولین فصلنامۀ انجمن علمی دفاع مقدس منتشر شود و این انجمن بتواند محتوای علمی خوبی تولید کند.»

سرلشکر صفوی افزود: «خروجی این انجمن بسیار مهم است. امیدواریم این انجمن بتواند سالی یک فیلم خوب در حوزۀ دفاع مقدس تولید کند و تولیداتی در حوزۀ ادبیات دفاع مقدس به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه داشته باشد. امیدوارم هر یک ماه یا دو ماه نیز یک نشست علمی برگزار کنیم.» وی تصریح کرد: «آن‌قدر دفاع مقدس مظلوم است که اگر ۸۰ سال هم از آن بگوییم و بنویسیم، آثار نمایشی و نوشتاری تولید کنیم، باز کم است. امیدواریم با ایجاد ادبیات راهبردی دفاع مقدس در این انجمن، بتوانیم قدم مثبتی در جهت حفظ دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس و ترویج و اشاعۀ آن برداریم.»

سرلشکر صفوی در ادامه با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: «در ایام گرامیداشت آزادسازی مهران و عملیات کربلای یک هستیم، این عملیات نیز به نوبۀ خود بزرگ بود و منجر به آزادی شهر مهران شد که جا دارد بیشتر از آن صحبت شود. به خاطر دارم سردار بهمن کارگر که در جلسه حضور دارد در همین عملیات به اسارت دشمن درآمد، اما حملات و حجم آتش نیروهای خودی باعث شد که بعد از ۲۰ دقیقه دشمن پا به فرار گذاشت و سردار کارگر به سمت نیروهای خودی بازگشت، در واقع ایشان اسارت را هم در کارنامۀ خود دارد.» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس همچنین در خصوص سردار علی فضلی نیز که در مراسم حضور داشت، خاطرنشان کرد: «مجاهدت‌های این سردار رشید را نمی‌توانیم فراموش کنیم. من لحظۀ جانبازی او را به خاطر دارم. در یکی از عملیات‌ها گلولۀ توپی در کنار او منفجر شد و منجر به جانبازی علی فضلی از ناحیۀ چشم شد.»

سرلشکر صفوی تأکید کرد: «دفاع مقدس دریای بیکران خاطرات و درس‌های پندآموز است که حفظ و انتقال آن به نسل‌های بعدی بسیار مهم است که امیدواریم این مجمع علمی بتواند در این مسیر موفق عمل کند.»

منبع خبر: خبرگزاری دفاع مقدس

کلید واژه ها: مقدس دفاع مقدس دفاع انجمن سردار علمی سرلشکر سرلشکر صفوی


نظر شما :