همۀ طرح‌های دشمنان به لطف مقاومت ملت سوریه نابود شد

۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۵ کد : ۴۰۸۸ اخبار سیاسی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۸۹۴
همۀ طرح‌های دشمنان به لطف مقاومت ملت سوریه نابود شد

«بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه روز شنبه (۲۶ تیر ۱۴۰۰) برای دورۀ جدید هفت سالۀ ریاست جمهوری خود در برابر اعضای مجلس این کشور در کاخ الشعب سوگند یاد کرد. بشار اسد در ۲۷ ماه مه (۵ خرداد ۱۴۰۰) با کسب ۹۵ درصد آرا مجدداً به عنوان رئیس‌جمهور سوریه انتخاب شد.

بشار اسد در مراسم تحلیف که علاوه بر نمایندگان دیپلماتیک در دمشق، شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای داخلی و بین‌المللی نیز در آن حضور داشتند، برای ملت سوریه سخنرانی کرد. بشار اسد در مراسم تحلیف طی سخنانی خطاب به ملت سوریه گفت: «ملت‌هایی که راه آزادی را می‌شناسند در راه دفاع از حقوق خود خسته نمی‌شوند.» اسد افزود: «مشارکت ملی گسترده در انتخابات ریاست جمهوری دلیل بر آگاهی بالای ملی مردم سوریه است.» رئیس‌جمهوری سوریه ادامه داد: «دشمنان پیش از این در پروژه‌های خود علیه سوریه روی تروریسم حساب باز کرده بودند اما امروز روی تبدیل کردن شهروندان به مزدور و جاسوس حساب می‌کنند.»

بشار اسد تأکید کرد: «تجربۀ انتخابات ریاست جمهوری ثابت کرد، این ملت هستند که به دولت مشروعیت می‌دهند و ما در کنار یکدیگر معادلۀ ملی را محقق کردیم؛ چرا که ما مردمی متعهد و یکپارچه هستیم.» بشار اسد گفت: «آگاهی ملی مردم ما سنجش و معیاری است که بر اساس آن توانایی و قدرت خود را می‌سنجیم. برخی از مزدوران از طریق ترکیه در حال کار بر روی طرح‌هایی جهت رسیدن به یک قانون اساسی هستند که کشور را تحت تسلط بیگانگان قرار دهد.» رئیس‌جمهور سوریه تصریح کرد: «اما همۀ طرح‌ها و تلاش‌های مزدوران به لطف مقاومت ملت سوریه نابود شد. بزرگ‌ترین دلیل بحران‌هایی که در آن زندگی کردیم فقدان ارزش‌ها و اخلاق بود.»

اسد عنوان کرد: «هرکسی که تعلقات خود را از دست بدهد هیچ خیری برای کشورش ندارد و هیچ امنیتی برای آن در برابر جامعه نخواهد بود.» بشار اسد بار دیگر خطاب به همۀ کسانی که فریب خورده و روی سقوط کشور خود حساب باز کرده‌اند گفت: «به هرکسی که فریب خورده می‌گویم که این افراد از جانب دشمن علیه کشور خودشان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.» وی همچنین به بحث دربارۀ اوضاع اقتصادی سوریه نیز پرداخت و اعلام کرد: «در حال حاضر ۳۰۰۰ کارخانه در سوریه در حال ساخت است و جنگ و محاصره نتوانست سرمایه‌گذاری ما را متوقف کند.» بشار اسد در ادامه اظهار داشت: «عنوان مرحلۀ آینده افزایش تولید و نقش دولت در تسهیل آن در بخش‌های مختلف است. حل مشکل برق اولویت ماست؛ زیرا این امر زندگی و محیط سرمایه‌گذاری ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین شفافیت که ماهیت برنامه اصلاحات اداری می‌باشد ضمن اولویت‌های ما در مرحلۀ بعدی قرار دارد.»

اسد ادامه داد: «مرحلۀ آینده شاهد نوسازی قوانین و مبارزه با فساد و کشف فاسدان خواهد بود. محاصره، یک فرصت بزرگ برای توسعه اعتماد به توانایی‌های داخلی است.» وی تأکید کرد: «هدف جنگ‌های مدرن، قبل از زمین انسان است و هرکس در جنگ انسان پیروز شود این جنگ را برده است. دشمن زمانی پیروز می‌شود که اکثریت باور کنند مقاومت دروغ و بازدارندگی آن وهم است. ما اگر باور کنیم که وابستگی ملی ما در مرزهایی است که دشمن اشغالگر ترسیم می‌کند، از نظر فکری و روانی شکست خواهیم خورد.» بشار اسد گفت: «تعلق ملی بسیار گسترده‌تر از دین و مذهب و منافع و تاریخ و جغرافیاست. ما زمانی که باور کنیم دور کردن و جدا شدن یک سیاست است ضرر می‌کنیم.» رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه به مسئلۀ فلسطین پرداخت و تأکید کرد: «در حال حاضر نزدیک‌ترین مسئله به ما مسئلۀ فلسطین است و تعهدی که به آن داریم آن‌چنان پایدار و محکم است که با تغییر شرایط عوض نمی‌شود.»

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: اسد بشار اسد سوریه ملت سوریه جمهوری سوریه رئیس جمهوری سوریه بشار جمهوری رئیس جمهوری ریاست جمهوری


نظر شما :