همین امروز هم آماده تبادل زندانیان با آمریکا و انگلیس هستیم

۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۹ کد : ۴۰۹۸ اخبار سیاسی اخبار بین المللی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۷۵
همین امروز هم آماده تبادل زندانیان با آمریکا و انگلیس هستیم

«سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز یکشنبه (۲۷ تیر ۱۴۰۰) در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی دربارۀ اینکه با ایران در خصوص تبادل زندانیان توافقی حاصل نشده، اعلام کرد: «حیرت‌آور است که آمریکا این واقعیت ساده را منکر می‌شود که دربارۀ زندانیان و بازداشت شدگان توافقی حاصل شده است. حتی دربارۀ نحوه اعلام عمومی آن.» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی که منکر توافق با ایران دربارۀ تبادل زندانیان شده‌اند، گفت که این توافق در وین و جدا از برجام صورت گرفته و ایران همین امروز هم آمادۀ تبادل زندانیان با آمریکا و انگلیس است.

وی افزود: «تبادل بشردوستانۀ زندانیان و آزادی ۱۰ زندانی از همۀ طرف‌ها با آمریکا و انگلیس در وین و جدا از برجام مورد توافق قرار گرفت.» سخنگوی دستگاه دیپلماسی بار دیگر اعلام کرد که ایران همین امروز آمادۀ انجام این کار و اجرایی کردن این توافق است.

دکتر «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت ایرانی مذاکره کننده در وین شامگاه شنبه (۲۶ تیر ۱۴۰۰) دربارۀ مذاکرات احیای برجام با بیان اینکه گفت‌وگوهای وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند و این اقتضای هر دموکراسی است، افزود: «آمریکا و انگلیس باید این نکته را درک کرده و ایجاد ارتباط بین یک تبادل انسانی که آمادۀ اجرا می‌باشد با برجام را متوقف کنند.» دکتر عراقچی ادامه داد: «تبادل زندانیان را گروگان اهداف سیاسی قرار دادن، باعث از دست دادن هم تبادل و هم توافق می‌شود. ۱۰ فرد زندانی از همۀ طرف‌ها می‌توانند همین فردا آزاد شوند، اگر آمریکا و انگلیس به تعهدات خود در توافق به عمل آمده عمل کنند.»

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: تبادل تبادل زندانیان زندانیان توافق دربارۀ آمریکا آمریکا انگلیس ایران


نظر شما :