نمی‌گذاریم افغانستان دچار بی‌ثباتی بیشتر شود

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۳ کد : ۴۳۲۹ اخبار سیاسی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۱۵۹
نمی‌گذاریم افغانستان دچار بی‌ثباتی بیشتر شود

«اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان روز شنبه (۲۳ مرداد ۱۴۰۰) در سخنرانی خود وعده داد که از بی‌ثباتی بیشتر در کشور در مواجهه با تهاجم طالبان جلوگیری می‌کند.

وی در سخنرانی خود تأکید کرد که بر اساس اوضاع کنونی بسیج مجدد نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان همچنان اولویت اصلی دولت است. رئیس‌جمهور افغانستان همچنین ابراز امیدواری کرد که جامعۀ بین‌الملل از اقدامات و تلاش‌های کابل برای توقف خشونت‌ها در این کشور حمایت کند. وی در این سخنرانی حدود دو و نیم دقیقه‌ای که از سوی تلویزیون ملی افغانستان پخش شد گفت: «از وضعیت تمام افغانستان آگاه است.» رئیس‌جمهوری افغانستان گفت: «به عنوان یک رسالت تاریخی تلاش می‌کند نگذارد که جنگ تحمیل‌شده بر مردم افغانستان بیشتر از این باعث کشتار افراد بی‌گناه، از دست رفتن دستاوردهای بیست ساله، تخریب تأسیسات عامه و بی‌ثباتی دوام‌دار شود.»

غنی افزود: «به همین دلیل مشورت‌های گسترده را در داخل دولت با چهره‌های سیاسی و اقشار مختلف افغانستان و همکاران بین‌المللی آغاز کرده و این مشورت‌ها به سرعت جریان دارد و به زودی نتیجۀ آن را با مردم در میان خواهد گذاشت.» وی همچنین گفت: «در حالی که می‌دانم از حال و آینده‌تان نگران هستید، به شما اطمینان می‌دهم که به عنوان رئیس‌جمهورتان تمرکز من بر این است تا از گسترش بیشتر بی‌ثباتی، خشونت و آوارگی مردمم جلوگیری کنم.»

پیش از پخش این خبر گمانه‌زنی‌ها مبنی بر استعفا یا استعفای مشروطِ غنی بالا گرفته بود. این سخنرانی پس از آن انجام شد که «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل به طالبان تأکید کرد تا بلافاصله حملاتش را در افغانستان متوقف کرده و پای میز مذاکره برگردد.

منبع خبر: ایرنا

کلید واژه ها: افغانستان سخنرانی رئیس غنی ثباتی طالبان


نظر شما :