ترامپ، درحال تحریکِ مردم به شورش داخلی است

تعداد بازدید:۱۴۷۹
ترامپ، درحال تحریکِ مردم به شورش داخلی است

 

«جی اینسلی»، فرماندار واشنگتن، شامگاه جمعه (۲۹ فروردین ۱۳۹۹) در رشته توئیتی در خصوصِ فعالیت‌هایِ غیرقانونی و خطرناکِ حامیان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور تروریست آمریکا هشدار داد.

اینسلی اعلام کرد: «بیانات صبح روز جمعه رئیس‌جمهور مشوق فعالیت‌هایی غیرقانونی و خطرناک است. او میلیون‌ها نفر را در خطرِ ابتلا به کووید -۱۹ قرار می‌دهد. سخنانِ تند دیوانه‌وار او و فراخواندنِ مردم به آزاد کردن ایالت‌ها می‌‌تواند به خشونت منجر شود. ما چنین چیزی را پیش‌تر نیز شاهد بوده‌ایم.» وی افزود: «رئیس‌جمهور در حال تحریک مردم به شورشِ داخلی و دروغ پراکنی است. درحالی که حتی دولت خودش نیز می‌گوید این ویروس واقعی است، کشنده است و راهی طولانی تا برداشتن محدودیت‌ها داریم.»

اینسلی ادامه داد: «روز پنج‌شنبه (۲۸ فروردین ۱۳۹۹) رئیس‌جمهور به ملت گفت، از دانش برای برنامه‌‌ریزی در خصوصِ کاهش محدودیت‌ها استفاده می‌کند. کاخ سفید برنامه‌ای منطقی برایِ ادامه فعالیت‌هایِ اقتصادی ارائه داد. ۲۴ ساعت بعد او کنترلش را از دست داد و برنامه خودش را نادیده گرفت و دست به لفاظی‌هایی غیردموکراتیک و خطرناک زد.» وی هشدار داد: «اقداماتِ رئیس‌جمهور، هدف خود او در بازسازیِ اقتصادی را مورد تهدید قرار می‌دهد. در زمانی که فاصله‌گذاری جواب داده است، حرف‌هایِ او موجب افزایش موارد ابتلا می‌شود.»

او در پایان اعلام کرد: «از رهبران سیاسی می‌خواهم با قدرت علیهِ فراخوان شورش توسطِ رئیس‌جمهور حرف بزنند. آمریکایی‌ها باید برایِ مراقبت از یکدیگر همکاری کنند. این کاری است که در واشنگتن در حال جواب دادن است. تنها راه، برای کاهش انتشار این ویروس و قرار دادنِ ما در مسیر بازسازی کشور همین است.»

ترامپ روز جمعه (۲۹ فروردین ۱۳۹۹) از هوادارانش خواست سه ایالتی که به دستِ دموکرات‌ها اداره می‌شوند را آزاد کنند، درخواستی که به روشنی کسانی را که مخالفِ محدودیت‌های تردد و اجبار به خانه ماندن بودند، به اعتراضِ بیشتر تشویق کرد. بعد از آنکه ترامپ دستورالعمل خود برای بازگشایی اقتصاد فلج شده آمریکا را اعلام کرد، در توئیتر با کلماتی که این روزها هوادارانش برای نشان دادن اعتراض خود به محدودیت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، نوشت: «میشیگان را آزاد کنید!، ویرجینیا را آزاد کنید! و مینه‌سوتا را آزاد کنید!»

هواداران ترامپ بدونِ توجه به قوانین قرنطینه و فاصله‌گذاریِ اجتماعی در ایالت‌های کنتاکی، فلوریدا و مینه‌سوتا دست به تظاهرات و اعلامِ حمایت از آغاز فعالیت‌های مشاغل پرداختند. با این‌که قرنطینه و محدودیت‌ها از سوی فرمانداران ایالت‌ها و مقامات محلی برقرار می‌شوند، رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون بارها برایِ بازگشایی هرچه سریعتر فعالیت‌های اقتصادی ابراز تمایل و در روزهای گذشته ادعا کرده که او برای انجامِ این کار اختیار تام دارد.

آمریکا همچنان با ۷۱۰ هزار و ۲۱ مبتلا و ۳۷ هزار و ۱۵۸ قربانی در میانِ سایر کشورهای درگیر با ویروس کرونا در جایگاهِ نخست قرار دارد. بعد از آمریکا، اسپانیا با ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ ابتلا در جایگاه دومِ جدولِ کشورهای کرونازده قرار گرفته است.

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: کرونا ترامپ آمریکا


نظر شما :