حمله به تأسیسات آرامکو با ۸ پهپاد و موشک بالستیک ذوالفقار

۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰ کد : ۴۵۲۰ اخبار دفاعی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۹۱۲
حمله به تأسیسات آرامکو با ۸ پهپاد و موشک بالستیک ذوالفقار

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه (۱۴ شهریور ۱۴۰۰) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب عملیات مقاومت نیروهای یمنی در برابر جنایات متجاوزان، نیروهای مسلح هفتمین عملیات بازدارندگی را اجرا کردند. وی با اشاره به حملۀ موشکی و پهپادی شامگاه شنبه ارتش یمن به منطقه الدمام در شرق عربستان تصریح کرد: «در هفتمین عملیات بازدارندگی، تأسیسات مهم و پایگاه‌های نظامی دشمن سعودی هدف قرار گرفت.»

یحیی سریع تصریح کرد: «در این عملیات تأسیسات شرکت آرامکو در رأس التنوره منطقۀ الدمام با هشت فروند پهپاد صماد -۳ و یک فروند موشک بالستیک ذوالفقار هدف قرار گرفت.» وی تأکید کرد که در این عملیات به تأسیسات آرامکو در مناطق جده، جیزان و نجران، حمله شد و در آن از پنج فروند موشک بالستیک بدر و دو پهپاد صماد -۳ استفاده شد. وی افزایش عملیات نظامی منحصر به فرد برای دفاع از کشور یمن را حق مشروع این کشور دانست و گفت: «صنعاء به جنگ خود با متجاوزان تا آزادسازی کامل اراضی یمن ادامه خواهد داد.» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که این عملیات به لطف خداوند اهداف خود را محقق کرد.

یحیی سریع تصریح کرد: «به دشمن سعودی دربارۀ پیامدهای ادامۀ تجاوزات ضد کشور عزیز و ملت مبارز و مقاوم خود هشدار می‌دهیم.» وی گفت: ما بر حق مشروع خود در اجرای عملیات‌های نظامی پیشرفته بیشتری برای دفاع از کشور عزیز و ملت بزرگمان تا زمان توقف تجاوزات و رفع محاصره تأکید داریم. وی افزود: «نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند به نبردهای جهادی خود تا آزادسازی کامل زمین‌های کشور و رسیدن به آزادی و استقلال ادامه خواهند داد.»

«محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله انجام عملیات موازنه بازدارندگی هفتم در عمق عربستان سعودی را به نیروهای مسلح یمن تبریک گفت. وی افزود: «همان گونه که دشمنان به ادامۀ تجاوز و محاصره اصرار دارند ملت یمن نیز به دفاع از خود ادامه خواهد داد.» عبدالسلام تصریح کرد: «عملیات مشروع ما مطابق با موقعیت دفاعی ملت محاصره شده و مورد تجاوز قرار گرفته یمن است و به خواست خدا گسترش خواهد یافت.»

عملیات توازن بازدارندگی هفتم؛ تأسیسات وابسته به شرکت آرامکو را در منطقۀ الدمام در شرق عربستان با ۸ پهپاد از نوع صماد -۳ و یک موشک بالستیک از نوع ذوالفقار هدف قرار داده است. نیروهای یمنی در عملیات توازن بازدارندگی هفتم همچنین تأسیسات آرامکو را در مناطق جده و جیزان و نجران با ۵ موشک بالستیک از نوع بدر و ۲ پهپاد از نوع صماد -۳ هدف گرفتند.

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: عملیات یمن مسلح یمن نیروهای مسلح یمن نیروهای نیروهای مسلح کشور بازدارندگی بازدارندگی هفتم مسلح


نظر شما :