اجازه به بازرسان برای سرویس فنی تجهیزات نظارتی و جایگزینی کارت‌های حافظه

۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۰ کد : ۴۵۹۹ اخبار بین المللی اخبار اصلی اخبار علم و فناوری
تعداد بازدید:۱۰۵۷
اجازه به بازرسان برای سرویس فنی تجهیزات نظارتی و جایگزینی کارت‌های حافظه

«محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان روز یکشنبه (۲۱ شهریور ۱۴۰۰) در محل سازمان انرژی اتمی میزبان «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود. اسلامی پس از دیدار در جمع خبرنگاران گفت: «مذاکرات سازنده‌ای را انجام دادیم. مسائل فی مابین اساساً فنی است. تفاهم کردیم در اجلاس آینده شرکت و در حاشیۀ اجلاس مذاکرات خود را ادامه دهیم.»

وی در ادامه گفت: «قرار شد مدیرکل آژانس در آیندۀ نزدیک به تهران سفر و مذاکرات را با مقامات انجام دهد و دربارۀ تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌ها به ایران بیاید.» رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین تأکید کرد: «برای ما آنچه حائز اهمیت است اعتماد سازی است و اینکه اعتماد متقابل بین ایران و آژانس وجود داشته باشد.»

«رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شامگاه شنبه (۲۰ شهریور ۱۴۰۰) در رأس هیئتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد، پیش از ظهر روز یکشنبه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با محمد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. وی سپس در جمع خبرنگاران گفت: «برای من این بازدید بسیار مهم است چون بعد از روی کار آمدن دولت جدید است. این بدان معناست که ایران و آژانس باید با هم کار کرده و همکاری خود را گسترش دهند.» گروسی در ادامه از مهندس اسلامی و مهمان نوازی و گفت‌وگوی مثبت و عمیقی که داشتند قدردانی کرد و ادامه داد: «ما باید دربارۀ مسائل با هم مذاکره و تبادل نظر داشته باشیم. این اولین دیدار من بعد از انتصاب اسلامی است و درباره مسائل فنی صحبت شد.» وی گفت: «ظرف کمتر از دو‌هفته کنفرانس عمومی آژانس برگزار خواهد شد و این یکی از رویدادهای مهم در جهان است. خوشحال شدم شنیدم آقای اسلامی سرپرستی هیئت ایرانی را دارد و توافق کردیم مذاکرات را در وین ادامه دهیم و پس از آن من مجدداً برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به ایران برمی‌گردم. خوشحالم گفت‌وگوهای ما مثبت بود.»

هم‌زمان با سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و دیدارش با «محمد اسلامی»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بیانیه مشترکی صادر شد. در بیانیه مشترک ایران و آژانس اعلام شد به بازرسان آژانس اجازه داده شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کنند.

این بیانیه به شرح زیر است:

جناب آقای «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در روز یکشنبه مورخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ به تهران سفر و با جناب آقای «محمد اسلامی»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، دیدار کرد.

طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فی‌مابین در فضایی سازنده و منحصراً فنی را مورد یادآوری و تأکید مجدد قرار دادند. در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فیمابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند.

در همین راستا، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیۀ کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل دیدار خواهد کرد و مدیرکل نیز در آیندۀ نزدیک به تهران سفر خواهد کرد تا مشورت‌های سطح بالا با هدف تقویت همکاری‌های بین ایران و آژانس در حوزه‌های مختلف و بحث در خصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

به بازرسان آژانس اجازه داده می‌شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظۀ آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کنند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: آژانس مدیرکل آژانس رافائل گروسی مدیرکل آژانس گروسی مدیرکل آژانس ایران آژانس آژانس المللی آژانس المللی انرژی اتمی آژانس المللی انرژی انرژی سازمان انرژی


نظر شما :