مناطق مختلف عربستان سعودی آماج حملات پهپادی قرار گرفت

تعداد بازدید:۹۰۹
مناطق مختلف عربستان سعودی آماج حملات پهپادی قرار گرفت

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه (۲۹ آبان ۱۴۰۰) از انجام یک عملیات بزرگ در عمق خاک عربستان سعودی خبر داد. وی گفت: «این عملیات، موازنه بازدارندگی هشتم نام دارد که در پاسخ به افزایش حملات و تداوم جنایات و محاصرۀ ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی است.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: «در جریان این عملیات، پایگاه ملک خالد در ریاض با چهار پهپاد صماد- ۳ هدف قرار گرفت.» وی تأکید کرد: «در این عملیات، اهداف نظامی فرودگاه ملک عبدالله در جده و پالایشگاه آرامکو در این شهر، با چهار پهپاد صماد- ۲ بمباران شد.» سریع در ادامه گفت که نیروهای یمنی با پهپاد صماد- ۳ توانسته‌اند یک هدف نظامی مهم را در فرودگاه بین‌المللی ابهاء هدف قرار دهند.

فرمانده یمنی با اشاره به بمباران اهداف نظامی مختلف در ابهاء، جیزان و نجران که با پنج پهپاد صورت گرفت، خبر داد که عملیات بازدارندگی هشتم با ۱۴ پهپاد صورت گرفته است. وی در عین حال تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن این توانایی را دارند که به عملیات هجومی علیه عربستان سعودی و امارات ادامه دهند؛ عملیاتی که در چارچوب دفاع قانونی از ملت و میهن است. سریع در پایان خطاب به ائتلاف متجاوز گفت که نیروهای یمنی، تنش را با تنش پاسخ خواهند داد تا محاصرۀ ملت یمن پایان یابد و حملات این ائتلاف نیز متوقف شود.

این عملیات بزرگ در حالی صورت گرفته است که ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی وضعیت بسیار وخیمی در یمن دارد؛ به نحوی که استان راهبردی مأرب در آستانۀ آزادسازی توسط نیروهای یمنی قرار دارد و مزدوران وابسته به ریاض و ابوظبی نیز اخیراً به صورت ناگهانی از الحدیده خارج شدند. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ماه‌های گذشته پیشروی چشمگیری در مأرب داشته‌اند به نحوی که رسانه‌ها از آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی مأرب سخن به میان آوردند. این پیشروی باعث شده است که آمریکایی‌ها به عنوان حامی اصلی تجاوز به یمن، به میدان بیایند و مدعی مذاکره با انصارالله شوند تا بتوانند ائتلاف متجاوز را نجات دهند.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: یمن مسلح یمن نیروهای مسلح یمن عملیات نیروهای نیروهای مسلح نیروهای یمنی ائتلاف ائتلاف متجاوز پهپاد


نظر شما :