خون شهدای نبرد فرقان پایه‌گذار پیروزی‌های بعدی شد

تعداد بازدید:۹۰۱
خون شهدای نبرد فرقان پایه‌گذار پیروزی‌های بعدی شد

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس روز سه‌شنبه (۷ دی ۱۴۰۰) در سالروز جنگ ۲۲ روزه موسوم به نبرد فرقان، به صورت تلفنی با خانواده‌های شماری از شهدای این جنگ صحبت کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که خون شهدای نبرد فرقان موجب پیروزی شد و پیروزی‌های بعدی را در نبرد با دشمن صهیونیستی که آخرین نمونۀ آن پیروزی در نبرد شمشیر قدس بود، پایه‌گذاری کرد. اسماعیل هنیه تصریح کرد که در چنین روز دردناکی، غزه مورد حملۀ وحشیانه دشمن صهیونیستی قرار گرفت که طی آن صدها نفر به شهادت رسیدند. هنیه افزود: «به روح پاک شهدا درود می‌فرستیم و با خانواده‌های آن‌ها اعلام همبستگی و همدردی می‌کنیم.»

حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد: «گزینۀ مقاومت فراگیر و در رأس آن مقاومت مسلحانه و انتفاضه علیه اشغالگران، بهترین راهکار برای باز پس‌گیری حقوق سلب شدۀ ملت فلسطین و آزادی این سرزمین است.» این جنبش افزود: «جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین با گذر زمان فراموش نخواهد شد. آزادی تمامی اسرای فلسطینی از زندان‌های دشمن جز وظایف و اولویت‌های حماس است.»

حماس یادآور شد: «محاصره بیش از ۱۵ ساله نوارغزه و عدم پایبندی دشمن به بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنگ، موجب تشدید رنج و محنت‌های ساکنان این منطقه شده و ما نسبت به انفجار اوضاع در این منطقه و تبعات آن هشدار می‌دهیم.» این جنبش مقاومت اسلامی عنوان کرد: «هرگز اجازه ادامه تجاوزات، شهرک سازی و یهودی سازی دشمن را نمی‌دهیم و اشغالگران باید از نبرد شمشیر قدس تجربه خوبی کسب کرده باشند. مقاومت به آماده سازی و تقویت توانمندی‌های خود ادامه می‌دهد و آخرین نمونۀ آن برگزاری مانور نظامی مشترک، تکیه‌گاه محکم -۲ است و ما هرگز در برابر جنایات دشمن علیه ملت فلسطین ساکت نخواهیم بود.»

منبع خبر: خبرگزاری مهر


نظر شما :