باید برای جراحی‌های بزرگ آماده شویم

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۴ کد : ۵۸۱۴ اخبار سیاسی اخبار ملی اخبار اصلی اخبار اجتماعی
تعداد بازدید:۱۶۱۴
باید برای جراحی‌های بزرگ آماده شویم

دکتر «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان روز یکشنبه (۱۷ بهمن ۱۴۰۰) در ابتدای جلسۀ علنی مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت سالگرد بازگشت شکوهمند حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به ایران عزیز و دهه مبارک فجر گفت: «تجدید بیعت ما با امام خمینی رضوان الله تعالی علیه تجدید عهد با انقلاب اسلامی و مکتب امام و شخصیت و سیرۀ ایشان است. خط امام هرگز تحریف شدنی نیست و رمز کارآمدی ما این است که در فهم، تصمیم و اقدام خودمان روی مبانی فکری و عملی بنیان‌گذار انقلاب کارکنیم. امام مظهر خداباوری خودباوری و مردم باوری بود. راه امام روشن است و بازگشت‌پذیر نیست.»

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: «انشالله تا پایان دوران خدمت و پایان عمر در سر این عهد بمانیم و از برکات آن بهره‌مند شویم. هر چه از مکتب امام دور شویم ناکارآمدی هم بیشتر خواهد شد. البته انقلاب اسلامی ایران به‌رغم همۀ ضعف‌های داخلی و همۀ هجمه‌های خارجی، تا امروز سربلند و پایدار مانده است. اما بدانید که در بلند مدت ماندگاری انقلاب هم مشروط به کارآمدی ساختار نظام جمهوری اسلامی است.» وی تأکید کرد: «زمان و فرصت‌های زیادی از دست رفته است و ما حق نداریم یک روز و حتی یک ساعت را در جهاد برای کارآمدتر شدن نظام حکمرانی کشور از دست بدهیم. ما مسئول هستیم و مسئولیت در نظام اسلامی یک امتیاز نیست که آن را متعلق به خودمان بدانیم. بلکه مسئولیت یک وظیفه است که باید به انجام برسانیم. برای جراحی برخی مسائل عمده باید آمادگی داشته باشیم و هزینۀ آن را نیز بپردازیم و در همین راستا ما نمایندگان مردم و کارگزاران کشور باید در پذیرش فشار و هزینه دادن برای اسلام پیش قدم باشیم.»

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: «البته وقتی نگاه کلان و منصفانه به راه طی شدۀ انقلاب داشته باشیم، این واقعیت واضح می‌شود که ما در بسیاری از عرصه‌ها از وضعیت زیر صفری که ناشی از غفلت و خیانت زمام‌داران خود کامه و وابسته بوده است، با وجود فشارهای همیشگی دشمن به نقاطی روشن و امیدبخش رسیدیم.» دکتر قالیباف ادامه داد: «این پیشرفت‌ها را مرهون پایبندی به اصول انقلاب، رهبری هوشمندانه، همدلی مردم و نیز تلاش خستگی ناپذیر نخبگان مخلص و مدبر هستیم. اما نه در بخش‌هایی که پیشرفت داشته‌ایم قانع هستیم و نه در بخش‌هایی که پیشرفت نداشتیم غافل. تا زمانی که ملت ایران با عقلانیت و قوت بیشتر راه روشنی که تاکنون در پیش گرفته و برایش هزینه داده است را مبتنی بر خداباوری و مردم باوری ادامه دهد، افق پیشرو با همۀ فراز و نشیب‌ها روشن خواهد بود و انشالله در چلۀ دوم انقلاب اسلامی کام این مردم شیرین‌تر از گذشته خواهد بود.»

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «در هفته‌ای که گذشت روز فناوری فضایی را پشت سر گذاشتیم. فناوری فضایی که در عرصه‌های پیشرفته و غرور آفرین ملی ما و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. تجلی واقعی آن خودباوری و اعتماد به نفسی است که امام در جریان انقلاب اسلامی به مردم و به ویژه نخبگان ما داد. امروز چرخ‌های این فناوری و این صنعت نباید از شتاب بیفتد و ما در خانۀ ملت پشتیبان این گونه حرکت‌های علمی و ملی خواهیم بود.» وی یادآور شد: «وظیفۀ خود می‌دانم از رئیس‌جمهور محترم، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اجابت درخواست مجلس در پیگیری و تخصیص ۱۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات تبصره ۱۸ که نقش بسیار مؤثری در تولید و اشتغال به ویژه مناطق محروم خواهد شد، تشکر کنم. این جدیت دولت محترم و پیگیری بخش نظارتی مجلس شورای اسلامی نشان از باور مدیران و مسئولین مجلس و اجرایی کشور به اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی و نمونۀ خوبی از همدلی و هم‌افزایی مجلس و دولت در حل مسائل مردم است.»

دکتر قالیباف ادامه داد: «شهادت مأمور وظیفه شناس شهید علی‌اکبر رنجبر، در درگیری با اراذل و اوباش را به ملت شریف ایران و خانواده‌های شهدا، مردم و نیروی انتظامی و همچنین به خانوادۀ محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.» وی خاطر نشان کرد: «این پلیس مقتدر است که می‌تواند امنیت جامعه را تأمین کند و در همین راستا فراهم کردن زمینه‌های اعمال اقتدار پلیس اعم از تأمین تجهیزات، آموزش و حمایت‌های قانونی از مأموران نیروی انتظامی ضروری است. مجلس یازدهم آمادگی دارد برای حمایت‌های قانونی لازم نقطۀ نظرات نیروهای مسلح و نیروی انتظامی را در اصلاح قوانین خارج از نوبت در دستور کار و بررسی خود قرار دهد.»

منبع خبر: ایرنا

کلید واژه ها: اسلامی شورای اسلامی انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس شورای اسلامی انقلاب مجلس رئیس مجلس مجلس شورای امام


نظر شما :