توان تبدیل هزاران موشک خود به موشک‌های نقطه‌زن را داریم

تعداد بازدید:۸۷۲
توان تبدیل هزاران موشک خود به موشک‌های نقطه‌زن را داریم

«سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) در جریان مراسم گرامیداشت یاد و خاطرۀ فرماندهان شهید مقاومت از جمله الشیخ راغب حرب، سید عباس الموسوی و حاج عماد مغنیه اظهار داشت: «به همۀ مسلمانان و همۀ دوستداران اهل بیت، ولادت امیرالمومنین (ع) امام متقین، فاتح خیبر را تبریک می‌گوییم. هنگامی که نام علی (ع) را بر زبان می‌آوریم، خداوند متعال را شکر می‌کنیم. ما از کودکی با حب و عشق علی (ع) پرورش یافته‌ایم.»

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «۳۸ سال از شهادت شیخ راغب حرب و ۳۰ سال از شهادت سید عباس و نیز ام یاسر و فرزند آن‌ها حسین می‌گذرد و از شهادت فرمانده ما حاج عماد مغنیه هم ۱۴ سال می‌گذرد و از شکل‌گیری مقاومت و حزب‌الله ۴۰ سال می‌گذرد.» نصرالله افزود: «سال ۱۹۸۲ برای ما سال تصمیم شکل‌گیری مقاومتی بود که تاکنون پابرجاست. خون شهیدان ما این روند را استمرار بخشیده است و سبب رسیدن مقاومت به روند کنونی آن شده است.» دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: «مجموعه کاملی از آثار سید عباس چاپ شده است که طی روزهای آتی منتشر خواهد شد. این بخشی از تاریخ ماست. آثار کامل شیخ راغب در دست چاپ است و در چهلمین بهار مقاومت رونمایی خواهد شد. در گفت‌وگویی با شبکۀ المنار دربارۀ سید عباس الموسوی سخن خواهم گفت و کنگرۀ فرهنگی و فکری از زندگی و تفکر سید عباس برگزار خواهد شد.»

وی گفت: «ما نمی‌گوییم که ما پایه گذار مقاومت بودیم و فرماندهان شهیدمان این کار را انجام دادند. حملۀ سال ۱۹۸۲ تهدیدی اصلی و استثنایی برای لبنان و منطقه و آرمان فلسطین و سوریه بود اما تهدید اصلی متوجه لبنان بود. هویت لبنان در معرض تهدید قرار داشت و لبنان را به رژیم صهیونیستی وابسته می‌کرد.» نصرالله افزود: «مقاومت با همۀ گروه‌های آنکه حزب‌الله هم جزو آن بود حافظ هویت لبنان است. مقاومت این هویت را با خون و جانفشانی و جهاد حفظ کرد و همواره این هویت را حفظ خواهد کرد.» وی تأکید کرد: «رویارویی با پروژه صهیونیزم به سطح عالی و بزرگ و پیشرفته نیاز داشت و به همین منظور مقاومت شکل گرفت.»

نصرالله گفت: «سید عباس با شیخ راغب با همراه هم روند را پیش بردند. سید عباس رزمنده‌ای بود که وقتش را در جبهه‌ها و آموزش و تجهیز سلاح و ساخت بستر مقاومت سپری کرد. سید عباس ذوب در مقاومت بود و راه مقاومت و شهیدان را تنها راه خلاصی لبنان می‌دانست. با حاج عماد، مقاومت همراه اقدام و عمل بود. میدان، سلاح و خون و پیروزی‌ها و شکستن استخوان دشمن و نابودی تصور ارتشی که شکست ناپذیر معرفی شده بود. حاج عماد عنوان تحول کمی و کیفی این مقاومت بود.» دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: «این مقاومت با فرماندهان شهیدش و همۀ فرماندهان شهیدی که بعداً آمدند مانند حاج مصطفی بدرالدین و حاج حسان اللقیس و دیگران با طمع ورزی دشمن صهیونیست مقابله کرد و لبنان حفظ و حامی ملت فلسطین شد و چشمش به قدس و مقدسات بود.»

وی گفت: «برخی در منطقه و لبنان تصور می‌کنند که آینده منطقه مرتبط به نامی به نام رژیم صهیونیستی است و تصور نمی‌کنند که آیندۀ منطقه خارج از این تصور است و از این رو به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن آن حرکت می‌کنند.» نصرالله تأکید کرد: «گروه‌های مقاومت که ما جزو آن هستیم این رژیم را موقتی می‌دانیم. افول این رژیم شروع شده است. روند نزولی رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۸۵ شروع شده است که مقاومت در لبنان، دشمن صهیونیست را مجبور به خروج از جبل لبنان و بیروت و ضواحی و صیدا و صور و نبطیه کرد تا پشت نوار امنیتی پنهان شود. ارتش صهیونیستی نتوانست که در لبنان بماند و این نشانه افول است و سپس از لبنان و غزه بیرون رفت و در سال ۲۰۰۶ شکست خورد.»

دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: «روند کلی این رژیم نزولی و رو به زوال است و سران این رژیم و مراکز پژوهشی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از آن سخن می‌گویند. رژیم صهیونیستی را در حال زوال می‌بینیم و موضوع فقط زمان آن است نه بیشتر و آیندۀ منطقه متفاوت از محاسبات دیگران است. ما روزانه رژیم صهیونیستی را رصد می‌کنیم و ما در برابر رژیم بحران زده و در مسیر سقوط قرار داریم و در برابر ما ارتشی بحران زده قرار دارد. رژیم صهیونیستی نمی‌تواند که تداوم داشته باشد زیرا رژیمی جعلی است و سرنوشتش مرتبط به سرنوشت ارتش آن است.» نصرالله تأکید کرد: «کشورهای سازش‌کاری که به رژیم صهیونیستی پول می‌دهند به رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند و به دنبال دمیدن جان در آن هستند. تحمل صهیونیست‌ها از دست رفته است و اعتمادشان به ارتش صهیونیستی کاهش پیدا کرده است. ۴۰ درصد از آن‌ها در اندیشه ترک فلسطین و بازگشت به جایی که از آن آمده‌اند، هستند. شواهد زیادی دربارۀ منحنی نزولی رژیم صهیونیستی وجود دارد و عادی سازی به مثابۀ درخواست کمک برای دادن وقت به رژیم صهیونیستی است.»

وی افزود: «در مقاومت صبر و عدم تسلیم شدن و عدم یأس است زیرا سازش سیاسی و مذاکرات افقی ندارد و تنها افق، همان افق مقاومت است. ما این دشمن را دست کم نمی‌گیریم دشمن ما در حال سقوط و فروپاشی است. برخی تصور می‌کنند که حملات به مقاومت بدان معنی است که کاری نمی‌تواند بکند. مقاومت در حال رویارویی دائم با دشمن صهیونیست است و این در خفا رخ می‌دهد و علنی نمی‌شود.» نصرالله گفت: «از جمله اهداف جنگ میان جنگ‌ها که عنوان آن حملات در سوریه است، توقف روند انتقال سلاح ویژه به لبنان است. دشمن به دنبال توقف روند انتقال سلاح به لبنان از طریق حملات در سوریه است. مکتب این مقاومت و مکتب عماد مغنیه و قاسم سلیمانی در این مقاومت تبدیل تهدید به فرصت است.»

وی ادامه داد: «ما این توانایی را داریم که هزاران موشک خود را به موشک‌های دقیق تبدیل کنیم و از سال‌ها قبل این روند شروع کردیم و بسیاری از موشک‌های خود را به موشک‌های دقیق تبدیل کرده‌ایم. رژیم صهیونیستی به دنبال یافتن مکان موشک‌هاست اما باید بداند که ما موشک‌هایمان را در یک جا نمی‌گذاریم. دشمن به مزدورانش متوسل می‌شود.» نصرالله گفت: «ما منتظر دشمن هستیم زیرا دشمن به مزدوران اطمینان نمی‌کند و افسران و نظامیانش را خواهد فرستاد و ما منتظر هستیم. از مدت‌ها قبل ساخت پهپاد را شروع کردیم. ما از هر فرصتی استفاده می‌کنیم و اگر صهیونیست‌ها به همین روند ادامه دهند نمی‌دانیم به کجا خواهیم رسید. ما تصمیم به تبدیل تهدید به فرصت از طریق فعال کردن پدافند هوایی به منظور مقابله با پهپادهای دشمن گرفتیم و شاهد کاهش حضور پهپادها در آسمان لبنان هستیم.»

وی گفت: «رژیم صهیونیستی پس از ناکامی پهپادهایش با فعال شدن پدافند هوایی مقاومت در حال حاضر به مزدورانش روی آورده است. مقاومت در حال توسعه و پیشرفته است. ما به وظیفه‌مان در قبال کشور و مردممان عمل می‌کنیم.»

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: مقاومت افزود مقاومت مقاومت حال لبنان الله لبنان حزب الله لبنان دبیر حزب الله لبنان رژیم رژیم صهیونیستی صهیونیستی


نظر شما :