دیدار رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با مشاور امنیت ملی عراق

۰۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۳ کد : ۵۹۲۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۳۰۳
دیدار رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با مشاور امنیت ملی عراق

در خلال بازدید هیئت عالیرتبه دانشگاه عالی دفاع ملی به سرپرستی رئیس دانشگاه از کشور عراق که به میزبانی وزیر محترم دفاع این کشور در حال انجام می‌باشد، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، سردار سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم روز یکشنبه (یکم اسفندماه ۱۴۰۰) با مشاور امنیت ملی عراق، آقای «قاسم الاعرجی» دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار روابط دو جانبه عراق و ایران و زمینه‌های همکاری‌های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو طرف در خصوص روابط راهبردی و تاریخی گفت‌و‌گو نموده و و تأکید کردند که می‌بایست از توانایی‌های بالای دو کشور در این راستا بهره برد.

قاسم الاعرجی به مذاکرات ایران و عربستان سعودی که با میانجیگری بغداد چهار دور آن صورت گرفته است، پرداخت و گفت که تفاهم دو کشور برای منطقه و جهان بسیار مهم است و عراق نیز از این مسأله به شکل فعالی حمایت می‌کند. وی در ادامه در خصوص نتایج دور پنجم گفت‌و گوها که به زودی در بغداد انجام خواهد گرفت، ابراز خوش‌بینی کرد.

مشاور امنیت ملی عراق همچنین به توافق ۱۹۷۵ الجزائر میان ایران و عراق پرداخت و آن را بسیار حائز اهمیت شمرد و خواستار اجرایی شدن آن شد و اظهار داشت که این توافق به نفع دو کشور همسایه بوده و نیاز به اقدامات قانونی برای اجرایی کردن آن است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، سردار سرتیپ پاسدار دکتر احمدی مقدم نیز بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری و تبادل دانش و اطلاعات با عراق در راستای منافع مشترک دو کشور تأکید کرد و خواستار تقویت روابط علمی، امنیتی و دفاعی نیروهای مسلح دو کشور شد.

منبع خبر: روابط عمومی دانشگاه عالی دفاع ملی

کلید واژه ها: کشور عراق ملی دفاع ملی عالی دفاع ملی دانشگاه عالی دفاع ملی دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع


( ۱ )

نظر شما :