جنگ‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد را رصد می‌کنیم

تعداد بازدید:۱۲۶۸
جنگ‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد را رصد می‌کنیم

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری»، معاون هماهنگ‌کنندۀ ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه (۸ اسفند ۱۴۰۰) در آیین افتتاح نمایشگاه نخبگان، ذوالفقار علمی ولایت ضمن گرامیداشت یاد ۲ شهید حادثۀ اخیر هواپیمای نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: «به روح بلند همۀ شهدا خصوصاً ۲ شهید عزیزی که تازه به این درجه نائل شدند و هموطن عزیز درود می‌فرستیم. حقیقتاً این ۲ شهید بزرگوار شعار ارتش فدای ملت را به منصۀ ظهور رساندند و نشان دادند که هر کجا لازم باشد، ارتش آماده است تا خود را فدای ملت کند.»

وی افزود: «مأموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظِ تمامیت ارضی، استقلال و نظام اسلامی است. برای انجام این مأموریت بدون شک ارتش باید خود را از هر نظر آماده و از تجربیاتِ گذشته نیز به خوبی استفاده کند؛ البته تهدیدات آینده با گذشته متفاوت است. در اتفاقات مختلف سال‌های اخیر که در سراسر جهان رخ داده است، می‌بینیم که جنگ‌ها با گذشته تفاوت پیدا کرده و نبرد‌های امروز متکی به فناوری روز است.» معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: «برای آمادگی و غافلگیر نشدن همواره باید همراه با حفظ مؤلفه‌های اقتدار آفرین، با فناوری روز حرکت کنیم. مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا هم فرموده‌اند که در درگیری‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد، شما مثل یک تماشاگر که کنار تشک کُشتی ایستاده، باشید و فنون‌های مختلفی که آن‌ها علیه هم استفاده می‌کنند را بررسی کنید و بعد براساس آن ببینید چگونه می‌توانیم خودمان را در برابر آن‌ها قوی‌تر کنیم؛ بنابراین ما جنگ‌ها یا درگیری‌هایی که در سراسر دنیا رخ می‌دهد را رصد می‌کنیم.»

دریادار سیاری تأکید کرد: «ما باید با تکیه به توانمندی داخلی خود، هر روز نسبت به روز قبل پیشرفت داشته باشیم و قوی‌تر شویم و بر اساس نیاز روز و آینده، نیروهایمان را آموزش دهیم، سطح علمی نیروی انسانی هم بالا برود و از ظرفیت‌های موجود در کشور برای استمرار حرکت در مسیر بهره‌مندی از علوم استفاده کنیم.» وی ادامه داد: «امروز می‌بینیم که معاونت علوم، تحقیقات و فناوری ارتش نمایشگاهی از توانمندی نخبگان وظیفه را به نمایش گذاشته است. در سطح کارکنان پایور هم ما چنین مواردی داشته‌ایم. فرماندهان باید بسترسازی، حمایت و هدایت این نخبگان عزیز سرباز و پایور را همانند گذشته، به خوبی انجام دهند تا با تقویت روحیۀ نوآوری و ابتکار، نخبگان بتوانند در جهت حل مسائل روز و تأمین نیازمندی‌ها حرکت کنند.»

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطر نشان کرد: «ما امروز خوشبختانه به جایی رسیده‌ایم که وقتی بر می‌گردیم و گذشته و دستاوردهایمان را می‌بینیم از آن لذت می‌بریم. امروز به‌حمدالله نخبگان، مراکز دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها همچون گذشته برای طی این مسیر امیدآفرین پای کارند.»

منبع خبر: خبرگزاری دفاع‌مقدس

کلید واژه ها: نخبگان امیر سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران


نظر شما :