تجربۀ فرار آمریکا از افغانستان، در عراق و شرق سوریه تکرار خواهد شد

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۰ کد : ۶۰۲۵ اخبار امنیتی اخبار سیاسی اخبار ملی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۳۶
تجربۀ فرار آمریکا از افغانستان، در عراق و شرق سوریه تکرار خواهد شد

سردار سرلشکر پاسدار «سیدیحیی رحیم صفوی»، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا روز یکشنبه (۱۵ اسفند ۱۴۰۰) در همایش «مردان امنیت و اقتدار» که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد با اشاره به خصوصیات شهید سلیمانی گفت: «حاج قاسم یک چهرۀ بین‌المللی مقاومت اسلامی است، همۀ دنیا حاج قاسم را می‌شناسند، در هندوستان در عزای ایشان هزار مجلس گرفته شد.»

وی افزود: «شهید شدن و شهید بودن ایشان بیشتر از زنده بودن ایشان برای آمریکایی‌ها خطرناک شد و میلیون‌ها مسلمان علیه آمریکایی‌ها و جنایت‌های ترامپ و ارتش تروریستی آمریکا شده‌اند.» وی افزود: «حضرت آقا فرمودند آمریکایی‌ها از غرب آسیا باید خارج شوند، فرار مفتضحانۀ آمریکایی‌ها از افغانستان را دیدید و این فرار در عراق هم تکرار خواهد شد. این فرار در شرق سوریه هم تکرار خواهد شد این فرار از خلیج فارس هم شروع خواهد شد.»

سرلشکر صفوی تأکید کرد: «آمریکایی‌ها نمی‌توانند اینجا بمانند. ملت‌های منطقه اجازه حضور آمریکایی‌ها را نمی‌دهند.» وی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین خاطر نشان کرد: «می‌بینید که آمریکایی‌ها، ناتو و ۳۰ کشور چگونه در قبال جنگ روسیه و اوکراین جا زدند و عقب کشیدند. واقعیت این است که آمریکایی‌ها رو به افول و سقوط هستند. امپراتوری آمریکا هم از لحاظ اخلاقی هم از لحاظ قدرت رو به افول و سقوط است و آن قدرتی که اونی روبه اعلاست، اسلام است که قدرت می‌گیرد، ملت‌ها هستند که قدرت می‌گیرند، شهیدان هستند که خونشان می‌جوشد، همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که خون ملت‌های اسلامی را به جوش آورد و جوانان اسلامی را به حرکت درآورده است.»

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به ایام ولادت حضرت اباعبدالله الحسین و روز پاسدار گفت: «خداوند هرکس را دوست داشته باشد محبت حسین بن علی و فرزندانشان را در دلش می‌اندازد. معرفت و محبت اهل بیت موجب دوری از آتش جهنم و گذرنامه عبور از پل صراط است.» سرلشکر صفوی با تبریک روز پاسدار به همۀ پاسداران انقلاب اسلامی در ایران و منطقه گفت: «پاسداری یک رسالت، یک فضیلت و یک شرافت است. پاسداری یعنی دفاع از ارزش‌های اسلامی، دفاع از ملت، پاسداری یک سری اصول و اخلاق دارد، پاسدارها مردم‌دار و مردم‌یار هستند زندگی‌شان مردمی است. پاسدارها دروغ نمی‌گویند و اهل غیبت نیستند و پاک زندگی می‌کنند. شجاعانه می‌جنگند و مظلومانه به شهادت می‌رسند.»

وی با بیان اینکه حقیقت هر انسانی همان اندیشه و تفکر و راه و هدفی است که آن انسان انتخاب می‌کند، گفت: «شهید در اندیشه و تفکر در اخلاق و رفتار و در عملکرد، یک انسان والای مطلوب الهی است.» وی افزود: «شهادت کار آسانی نیست خیلی باید آدم خودش را بسازد. انسانی که به قول آیت‌الله شهید بهشتی همواره در حال شدن است؛ این شدن یعنی یا ما خوب می‌شویم یا بد می‌شویم. امیدوار هستیم که همۀ ما هر روز خوب شویم.»

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: آمریکایی شهید اسلامی فرار سرلشکر سرلشکر صفوی صفوی


نظر شما :