وظیفه ماست که شکم‌های گرسنه را سیر کنیم

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۳ کد : ۶۰۳۵ اخبار ملی اخبار اصلی اخبار اجتماعی
تعداد بازدید:۱۱۴۹
وظیفه ماست که شکم‌های گرسنه را سیر کنیم

آیت‌الله «احمد جنتی»، رئیس مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه (۱۷ اسفند ۱۴۰۰) طی سخنانی در آغاز اجلاسیۀ دو روزۀ مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امیدواریم در این اجلاسیه نتایج بسیار خوبی داشته باشیم، اظهار کرد: «باید هم در مواردی که مربوط به خبرگان است و هم در سایر موارد مورد بررسی موفق عمل کنیم. الان آخر سال است و ما باید هر کاری می‌توانیم برای افراد فقیر و کسانی که وضعیت مالی خوبی ندارند انجام دهیم.»

وی افزود: «آنچه می‌گوییم و به آن تأکید داریم باید نتایج عملی هم داشته باشد و فقط به سخنرانی محدود نشود.» وی با تأکید بر اینکه من نگران اقشار ضعیف جامعه و محرومان هستم، اظهار کرد: «شرایط اقشار ضعیف جامعه مناسب نیست و باید فکری برای آنان کرد. مبادا در پایان سال کسانی پیدا شوند که غذای مناسب نداشته باشند. خدا کمیتۀ امداد را خیر دهد که به این اقشار کمک می‌کند اما این خیلی کم است.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: «حکومت علوی که دنبال آن هستیم باید نشانه‌های آن را هم داشته باشد. امام علی (ع) طاقت نداشت که در حکومت او یک شکم گرسنه باشد یا کسی باشد که آب نوشیدن نداشته باشد یا سرپناهی به او متعلق نباشد. این معنای حکومت علوی است. امیدوارم ما هم بتوانیم راه علی (ع) را طی کنیم که راه سختی است و ریاضت می‌خواهد. این آرزوی ماست که در این مسیر حرکت کنیم.» وی با بیان اینکه ما اگر بتوانیم شکم گرسنه را سیر کنیم معجزه کرده‌ایم، ادامه داد: «این جزو وظایف ماست که آنان را سیر کنیم و این حداقل کار است. ما باید پوشاک، درمان و بهداشت آنان را هم تأمین کنیم اما لااقل در پایان سال که همه شادی می‌کنند و سفره‌های رنگین می‌اندازند ما یا شکم گرسنه‌ای نداشته باشیم یا آن را به حداقل برسانیم.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: «مسئولان در این زمینه تلاش و کوشش و پیگیری جدی داشته باشند و اولویت‌ها را در نظر داشته باشیم که در این زمینه اولویت با ایتام، سادات و خانواده‌های عائله‌مند است.» وی در پایان اظهار کرد: «امکانات ما خیلی محدود است اما خدا در حد امکانات ما به ما تکلیف کرده است. هر کار می‌توانیم انجام دهیم و از خدا هم مدد بخواهیم تا در این زمینه موفق باشیم.»

منبع خبر: ایسنا

کلید واژه ها: خبرگان مجلس خبرگان رئیس مجلس خبرگان خبرگان رهبری مجلس رئیس مجلس مجلس خبرگان رهبری رهبری رئیس مجلس خبرگان رهبری گرسنه


نظر شما :