نیروی هوایی یک قدرت پهپادی است

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۹ کد : ۶۰۷۹ اخبار دفاعی اخبار نیروهای مسلح اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۹۳
نیروی هوایی یک قدرت پهپادی است

امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی»، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه (۲۲ اسفند ۱۴۰۰) در شورای عالی فرماندهان نیروی هوایی ارتش با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص جهاد تبیین اظهار کرد: «تأکیدات معظم‌له در این حوزه به عنوان یک جهاد فوری، بسیار دقیق و هوشمندانه است، چرا که دشمنان کشور با دروغ، سیاه‌نمایی و وارونه جلوه دادن، درصدد تهی کردن ملت از غیرت دینی و عرق ملی و ارزش‌های پسندیده انسانی هستند.»

وی افزود: «همۀ ما وظیفه داریم به هر نحو ممکن غبار از چهرۀ نورانی انقلاب و نظام اسلامی برداریم و پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها را نشان دهیم.» فرمانده کل ارتش با برشمردن موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: «یکی از موفقیت‌ها، همین عرصۀ نظامی است. کشوری که در عرصۀ نظامی همه چیزش به بیگانگان وابسته بود و مستشاران آن را اداره می‌کردند، بعد از شنیدن ندای حضرت امام (ره)، با توکل به خدا و با اتکا به مردم روی پای خود ایستاد و آن افتخارات بزرگ را آفرید.»

وی اظهار داشت: «همین نیروی هوایی الهی یک تاریخچۀ ۴۳ ساله پر از حماسه و افتخار و سربلندی دارد. بدون حضور مستشاران و در تحریم کامل، ۸ سال جنگ را سرافرازانه پشت سر گذاشت و پس از آن هم تا امروز هر مأموریتی را با موفقیت و سربلندی انجام داده است.» امیر سرلشکر موسوی با اشاره به خودکفایی در نیروی هوایی افزود: «خودکفایی در کشور اصلاً از نیروی هوایی شروع شد. قطعه‌سازی از کارهای بزرگ این نیروی الهی است. حالا هم در کنار بخش هواپیماهای با سرنشین، یک قدرت برتر پهپادی است و با برنامۀ ۲۰ ساله‌ای که دنبال می‌کند در آینده دارای نقش اصلی در تعیین سرنوشت میدان نبرد خواهد بود. این افتخارات با عزتمندی و با استقلال و به دست جوانان عزیز این مرز و بوم، تحت هدایت امامین انقلاب اسلامی به دست آمده است.»

امیر سرلشکر موسوی با تأکید بر اینکه نباید این دستاوردها را کم ارزش دانست، گفت: «آیا این کم ارزشی است؟ آیا نادیده گرفتن آن، ظلم به انقلاب و به نظام اسلامی و به نعمت ولایت و رهبری نیست؟ اگر بخواهیم از این دست نقاط نورانی را برشماری کنیم به هزاران مورد بر می‌خوریم. جبهۀ انقلاب ملاحظه را کنار بگذارند و زبان باز کنند و عظمت این ملت، این انقلاب، این نظام و این رهبری را بیان کنند و نشان بدهند.» وی افزود: «بعضی می‌خواهند این طور وانمود کنند که این ارتش ادامۀ ارتش رژیم گذشته است، اما به هیچ وجه چنین نیست. این ارتش یک پدیدۀ جدید است که با تدبیر حضرت امام (ره) از نو متولد شده است. گرمی ایمان که در دل آحاد این ارتش بود با نفس حضرت امام (ره) شعله‌ور شد و با رویکردهای جدید، مناسبات جدید، رفتار جدید و روش‌های جدید به جای ایستادن در جبهۀ طاغوت؛ در جبهه حق در مقابل تمام دنیای کفر و استکبار و نظام سلطه ایستاد و روز به روز هم قوی‌تر شد.»

فرمانده کل ارتش در پایان با اشاره به رشد و پویایی ایجاد شده در کشور گفت: «این رشد و پویایی و ایستادن در جایگاه عزت، به برکت ولایت و رهبری و نظام اسلامی به دست آمده است که باید قدردان باشیم و با شکر، توکل، علم، دانش، تلاش و انگیزه به پیش برویم زیرا شایستگی ملت ایران بیشتر از این است.»

منبع خبر: پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

کلید واژه ها: ارتش فرمانده ارتش اسلامی نظام اسلامی انقلاب انقلاب نظام نیروی نیروی هوایی نظام موفقیت


نظر شما :