ایران همواره از همکاری‌های منطقه‌ای برای گسترش روابط در حوزۀ دریای خزر استقبال می‌کند

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۱ کد : ۶۱۳۶ اخبار سیاسی اخبار بین المللی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۴۸
ایران همواره از همکاری‌های منطقه‌ای برای گسترش روابط در حوزۀ دریای خزر استقبال می‌کند

«رشید مردوف»، وزیر امور خارجه ترکمنستان شامگاه سه‌شنبه (۱۶ فروردین ۱۴۰۱) در تماس تلفنی با دکتر «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، در مورد برخی مسائل دوجانبه و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک و به خصوص افزایش همکاری‌ها میان کشورهای حوزۀ دریای خزر گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان به پیشرفت‌های صورت گرفته در سطح کارشناسی در جهت آماده‌سازی پیش‌نویس‌های همکاری در حوزۀ دریای خزر، همکاری در عرصه‌های علمی، عملیات جستجو و نجات، همکاری‌ها در چارچوب مبارزۀ با گسترش مواد مخدر در دریای خزر و همچنین تعمیق همکاری‌ها میان کشورهای حوزۀ این دریا اشاره نمود و نشست مشترکی میان وزرای امور خارجه پنج کشور حوزۀ دریای خزر برای گسترش همکاری‌های چندجانبه و فراهم آوردن نشست مشترکی در سطح سران این کشورها را پیشنهاد کرد.

دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به تداوم توسعۀ روابط دوستانه و رو به پیشرفت دو کشور، بر نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران نسبت به گسترش این روابط در تمامی زمینه‌ها و به خصوص افزایش همکاری‌ها میان کشورهای حوزۀ دریای خزر تأکید کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: «جمهوری اسلامی ایران همواره از همکاری‌های منطقه‌ای و نشست‌های کاری مشترک برای گسترش روابط بیشتر و به خصوص در حوزۀ دریای خزر استقبال می‌کند.» دکتر امیر عبداللهیان در پایان این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به همتای ترکمنستانی خود، آرزوی نزول رحمات و برکات این ماه برای دولت و ملت ترکمنستان را مسألت کرد.

منبع خبر: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه

کلید واژه ها: همکاری همکاری میان همکاری میان کشورهای همکاری میان کشورهای حوزۀ امور وزیر امور امور خارجه امور خارجه کشورمان خارجه وزیر امور خارجه


نظر شما :