امروز ابتکار عمل در میدان مقاومت در دست جوانان فلسطینی و محور مقاومت است

امروز ابتکار عمل در میدان مقاومت در دست جوانان فلسطینی و محور مقاومت است

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۶ کد : ۶۳۱۲ اخبار سیاسی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۹۰۷
امروز ابتکار عمل در میدان مقاومت در دست جوانان فلسطینی و محور مقاومت است

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم رئیسیرئیسی با اشاره به جایگاه روز قدس در زنده نگهداشتن مساله فلسطین و مقاومت در منطقه، تاکید کرد: روز قدس به عنوان میراث و ابتکار هوشمندانه رهبر فقید انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) مساله فلسطین و مقاومت را به عنوان قلب تپنده جهان اسلام، زنده نگه داشته است. روز قدس روز همبستگی امت اسلامی است و این روز، امید مظلومان و مستضعفان و روز یأس رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام است. جمهوری اسلامی ایران در عمل اثبات کرده است که در روزهای سخت دست برادران و دوستان خود را رها نمی‌کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در عین حال، جمهوری اسلامی برای حل و فصل این معضل بزرگ در سرزمین فلسطین یک راه حل عادلانه، دموکراتیک و مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی ارائه کرده است و آن رجوع به آراء همه فلسطینی‌های اصیل اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی برای تعیین سرنوشت سیاسی کشور خود و ایجاد یک دولت فراگیر در سرزمین‌های تاریخی فلسطین است و این ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) جزو اسناد ثبت شده نزد سازمان ملل متحد است.

دکتر رئیسی اظهار داشت: امت اسلامی نباید نسبت به مسائل اصلی جهان اسلام غفلت کند. بیش از پنجاه سال پیش سازمان کنفرانس اسلامی به درستی و در پاسخ به جنایت آتش‌سوزی در مسجدالاقصی شکل گرفت و امروز انتظار می‌رود که اختلافات درونی بر سازمان همکاری‌های اسلامی سایه نیافکند. به بهانه اختلاف نباید خود را به دهان گرگ‌های درنده فرو انداخت. اختلافات را باید با گفتگو حل و فصل کرد. سیاست فشار حداکثری آمریکا شکست مفتضحانه خورده است این اعتراف سخنگوی کاخ سفید است و همانگونه که در روز تحلیف ریاست جمهوری خود در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم جمهوری اسلامی دست دوستی خود را به سوی همه کشورهای جهان از جمله امت اسلامی و به خصوص همسایگان خود دراز کرده و دست همه کشورهای اسلامی را به گرمی می‌فشارد. ما به دنبال تعامل حداکثری با جهان هستیم و در این چارچوب، همسایگان، دوستان و امت اسلامی، اولویت ما را شکل می‌دهند.

رئیسی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی یک رژیم زبون و متزلزل است. تروریسم دولتی، نقض سیستماتیک حقوق بشر، بکارگیری سلاح‌های ممنوعه علیه مردم، فشارهای فزاینده علیه مردم قدس و کرانه باختری، هتک حرمت مسجدالاقصی، هیچ کمکی به پایداری و امنیت رژیم صهیونیستی نکرده است. اگر مقاومت جوانان مومن امت اسلامی نبود، صهیونیست‌ها نیز همچون تکفیری‌ها کشورهای منطقه را بلعیده بودند. رژیمی که بیش از ۷۰ سال است که موجب ناامنی و بی‌ثباتی و آوارگی در منطقه است اینک نیز نه تنها نمی‌تواند شریکی برای صلح باشد بلکه هر جا پای گذارد ثبات و امنیت آنجا را به مخاطره می‌اندازد.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

کلید واژه ها: اسلامی امّت اسلامی جمهوری اسلامی روز روز قدس جمهوری امت فلسطین جهان


نظر شما :