روز قدس برای ایران امنیت‌زا بوده است

روز قدس برای ایران امنیت‌زا بوده است

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۸ کد : ۶۳۱۹ اخبار سیاسی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۳۱۱
روز قدس برای ایران امنیت‌زا بوده است

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت با اشاره به روز قدس، اظهار داشت: ۷۴ سال است که رژیم غاصب صهیونیستی در تقلای کسب مشروعیت است. علاوه بر حمایت های مالی و غیرمالی، پیدا و پنهان کشورهای غربی از این رژیم، سران خودفروخته برخی از کشورهای عربی نیز با «عادی سازی»، هر آنچه در توان داشتند خرج رژیم صهیونیستی کردند تا بلکه بتوانند اسرائیل را از بحران مشروعیت نجات دهند، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه حالا دیگر اندیشمندان منصف و آزاده غربی هم از زوال نزدیک اسرائیل صحبت می‌کنند.

وی افزود: آن‌چه باعث شکست این هم افزاییِ دولت‌ ها و پروژه سران کشورها در حمایت از اسرائیل در طول ۷ دهه گذشته شد، هوشیاری و حضور در صحنه ملت ها بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه روز جهانی قدس نماد بارز و فریاد آشکار این بیداری ملت‌ ها است، گفت: جمعه آخر ماه مبارک رمضان، نه فقط از این جنبه که ابداعی ماندگار از سوی رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران برای زنده نگه داشتن یاد فلسطین و خروش علیه غصب و ظلم اسرائیل است، بلکه از این حیث که روز قدس یک روز بین المللی شده‌ در جهان اسلام و متعلق به همه آزادی‌ خواهان جهان با محوریت ایران است، اهمیتی بیش از پیش یافته است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: فقدان مشروعیت اسرائیل که با در صحنه بودن ملت‌ ها واضح‌ تر از هر زمان دیگری رخ می‌دهد، پشتوانه محکم حقوقی هم دارد، اسرائیل هیچیک از مؤلفه های یک دولت از منظر حقوق بین الملل و حقوق عمومی را دارا نیست. نه هنگام تاسیس دارای سرزمین بوده است، نه مردم و نه حاکمیت و اقتداری که بر سرزمین و مردم خودش اِعمال کند.

وی تصریح کرد: به گواه نقشه های سال ۱۹۴۸ و مستندات بسیار زیاد دیگر صهیونیست‌ ها سرزمین فلسطینیان را غصب کرده‌ اند؛ با توجه به بافت جمعیتی استقرار داده شده در این سرزمین‌ های غصبی هم معلوم می‌‌شود که یهودیان اسرائیلی از سایر مناطق جهان به آن‌جا کوچانده شده‌‌اند. با فقدان سرزمین مشروع و مردم مستقر، اساساً نوبت به بحث از تشکیل دولت مشروع و اِعمال حاکمیت و اقتدار مشروع دولت مرکزی هم در چارچوب یک سرزمین نمی‌‌رسد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه استمرار این درهم‌‌ریختگی حقوقی نظام غاصب صهیونیستی، در کنار بحران‌‌های سیاسی و اجتماعی، اسرائیل را بیشتر از همه مقاطع در معرض زوال قرار داده است، بیان داشت: مصادیق زیادی هم برای سنجش عینی تر این زوال در دسترس است. به عنوان یک نمونه، پیش‌تر از این اگر یک عملیات شهادت‌ طلبانه در یکی از شهرک‌های یهودی‌ نشین، یک اسرائیلی را به هلاکت می‌‌رساند، در مقابل رژیم صهیونیستی با یورشی وحشیانه و فوری چند ده فلسطینی را شهید می‌‌کرد، اما حالا همه این معادلات برعکس شده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: حالا دیگر چند‌ده صهیونیست‌ در رستوران‌‌ها و خیابان‌‌های تل آویو و حیفا به هلاکت می‌‌رسند، اما اسرائیل، زبون تر از همیشه جرئت و البته توان واکنش فوری و تثبیت حیثیت جعلی خودش را هم ندارد.

وی تصریح کرد: یک جنبه کمتر پرداخته شده به روز جهانی قدس، امنیت‌ افزایی برای ایران است؛ زیرا بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل، به درستی ایران را دشمن شماره یک خودش می‌‌داند. از این رو محو غده سرطانی اسرائیل، آرمان انقلاب اسلامی ایران و خواست قلبی ملت ایران است.

سخنگوی دولت با اشاره به حضور پرشور مردم در روز جهانی قدس، بیان داشت: این حضور بیانگر دفاع از این آرمان و حراست جمعی از امنیت ایران مقابل دشمن این مرز و بوم است. درست است که جمعه آخر ماه مبارک رمضان، جهانی شده و مردم آزادی خواه سراسر جهان را علیه اسرائیل به خیابان ها فرامی‌‌خواند، اما ایران به عنوان قلب تپنده‌ مبارزه با اسرائیل در جهان و سرمشق همه مبارزان علیه رژیم صهیونیستی، از سوی رسانه ها و سران کشورهای خارجی در کانون توجهات روز جهانی قدس است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: از سوی دیگر، آشوب‌گری و جنگ افروزی اسرائیل در منطقه و در مجاورت مرزهای ایران هم تنها زمانی رفع می‌‌شود، که این غده سرطانی به کلی محو شود. روز جهانی قدس و تاکید بر محو اسرائیل، تاکیدی بر ارتقای امنیت ایران هم به شمار می‌‌رود.

وی با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس، یادآور و بازتولید همه این واهمه‌ ها و لرزه ها بر پیکر عنکبوتی اسرائیل است، گفت: اگر تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، جنایات رژیم صهیونیستی در دل مردم جهان زنده بود، اما بخاطر زد‌ و بند سران کشورها امکان بروز نمی‌‌یافت، ۴۴ سال است که به برکت انقلاب اسلامی ایران و روز جهانی قدس، فریاد «مرگ بر اسرائیل» بی هیچ واهمه ‌ای در سراسر جهان طنین انداز می‌‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه زنده‌ نگه داشتن انزجار جهانی از اسرائیل، بیش‌تر از هر تحلیل و فشار حقوقی، سیاسی‌ و … عمر اسرائیل را به پایان نزدیک می‌‌کند، بیان داشت: رژیم غاصبی که توان برقراری امنیت در چند شهر غصب‌ شده و یارای مقابله با کودکان و جوانانی که با پوست و گوشت و استخوان به غصب شدن سرزمین‌شان از سوی اسرائیل معتقدند، ندارد، حتماً هم نمی‌تواند در مقابل خشم و مشت‌ های گره‌ کرده آزادی‌ خواهان جهان دوام بیاورد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: اسرائیل ایران اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران روز روز جهانی روز جهانی قدس جهانی جهانی قدس دولت


نظر شما :