نیروی هوایی نیرویی دانش‌محور و خوداتکا است

نیروی هوایی نیرویی دانش‌محور و خوداتکا است

۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰ کد : ۶۴۶۳ اخبار دفاعی اخبار ملی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۷۱
نیروی هوایی نیرویی دانش‌محور و خوداتکا است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، روز شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۱) فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان ضمن بازدید از توان عملیاتی این یگان و رونمایی از هواپیمای بازآماد شده اف ۱۴ این نیرو به دست متخصصان فنی گفت: خدا را شاکریم که امروز شاهد بازآماد یکی دیگر از هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی ارتش پس از ۱۸ سال زمین گیر شدن با ۳۹ هزار نفر ساعت کار هستیم که به دست متخصصان داخلی و با استفاده از دانش کاملاً بومی بازسازی و یک بار دیگر در ریل عملیاتی قرار گرفت.

امیر سرتیپ خلبان واحدی گفت: نیروی هوایی ارتش یک نیروی دانش‌محور و خوداتکا بر پایه بهره‌گیری از دانش بومی و متخصصان داخلی است که افتخار بازآماد هواپیماهای جنگی همچون اف ۱۴ را در کارنامه خود دارد.
وی تصریح کرد: امروز نیروی هوایی ارتش به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی نیرویی آماده، مقتدر و مطیع فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش یک نیروی دانش‌محور و خوداتکا بر پایه بهره‌گیری از دانش بومی و متخصصان داخلی است که افتخار بازآماد هواپیماهای جنگی همچون اف ۱۴ را در کارنامه خود دارد، هواپیمایی که کشور عزیزمان ایران تنها دارنده آن در جهان است که وظیفه این هواپیمای جنگنده حفاظت از هسته مرکزی کشور است.
امیر سرتیپ واحدی با اشاره به همکاری با شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: امسال با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام دانش بنیان‌ها و اهتمام ویژه نیروی هوایی ارتش نسبت به استفاده از تجربیات و دانش نخبگان فنی توانسته‌ایم در این زمینه همکاری‌های مثمرثمری داشته باشیم تا جایی که امروز بسیاری از قطعات گلوگاهی این نیرو به دست شرکت‌های توانمند دانش بنیان طراحی و ساخته می‌شود که این تنها بخشی از همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های نیروی هوایی ارتش با این شرکت‌ها است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط نیروی هوایی ارتش با دانشگاه‌ها و صنعتگران جوان کشور یک ارتباط تاثیرگذار و دوسویه است که ما همواره در تلاش هستیم تا این ارتباطات را بیش از پیش گسترش دهیم تا در آینده نه چندان دور شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت هوایی باشیم.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

کلید واژه ها: هوایی نیروی هوایی هوایی ارتش نیروی نیروی هوایی ارتش ارتش دانش دانش بنیان متخصصان متخصصان داخلی


نظر شما :