بازدید هیئت عالی رتبه ارتش هند از دانشگاه عالی دفاع ملی

۰۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۶ کد : ۶۵۵۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۶۳
سرلشکر راجش موگه از مقامات عالی رتبه ارتش هند و هیئت همراه خود، صبح روز دوشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۱ از دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید و با سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی دیدار و گفتگو کرد.
بازدید هیئت عالی رتبه ارتش هند از دانشگاه عالی دفاع ملی

هیئت ۱۹ نفره متشکل از مقامات عالی رتبه ارتش هند و دانشجویان دانشگاه دفاع ملی ارتش آن کشور به سرپرستی سرلشکر راجش موگه در ترکیب تور مطالعاتی، از تاریخ ۰۵/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ تا ۱۰/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ در جمهوری اسلامی ایران حضور یافته و در راستای توسعه همکاری های علمی و پژوهشی دوجانبه، روز دوشنبه (۷ شهریورماه ۱۴۰۱) از دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید نمودند.

در بدو ورود هیئت مذکور بعد از ادای احترام به جایگاه شهدای گمنام، توسط رئیس دانشگاه سردارسرتیپ دکتر اسماعیل احمدی مقدم مورد استقبال قرار گرفتند وسپس به ساختمان هیئت رئیسه دانشگاه راهنمایی و رئیس هیئت مذکور با ریاست دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این ملاقات سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ضمن خیر مقدم به هیئت مذکور، با ارائه توضیحاتی در خصوص ساختار آموزشی و پژوهشی دانشگاه بر توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و زمینه های مشترک همکاری تاکید نمودند. همچنین مراتب اعلام آمادگی دانشگاه برای تبادل استاد و پذیرش دانشجو به طرف هندی اعلام گردید. این هیئت در ادامه از کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه و دانشکده‌های مدیریت راهبردی، امنیت ملی و دفاع ملی بازدید نمودند و پس از امضا دفتر یادبود و گرفتن عکس یادگاری و تبادل هدایا با بدرقه ریاست محل دانشگاه را ترک کردند.

شایان ذکر است میزبانی این هیئت برابر تصویب ستاد کل نیروهای مسلح به دانشگاه عالی دفاع ملی واگذار شده بود و برابر برنامه ریزی انجام شده و در طول اقامت پنج روزه این هیئت در جمهوری اسلامی ایران، ملاقات های مهمی با فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنین جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتند. این هیئت از دافوس آجا و نمایشگاه توانمندی های وزارت دفاع نیزبازدید نموده و با ظرفیت های بسیار مناسب آموزشی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و توانمندیهای دفاعی در حوزه های مختلف اعم از پهبادی، الکترونیکی و موشکی آشنا شدند. این هیئت پس اتمام برنامه های پیش بینی شده با بدرقه مسئولین دانشگاه در تاریخ ۱۰/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ جمهوری اسلامی ایران را ترک نمودند.

منبع خبر: مرکز ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی

کلید واژه ها: دانشگاه هیئت هیئت مذکور ملی دفاع ملی عالی دفاع ملی دفاع عالی دفاع رئیس مرکز


( ۶ )

نظر شما :