بازدید هیئت اعزامی از دانشکده فرماندهی و ستاد کشور عمان از دانشگاه عالی دفاع ملی

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۰ کد : ۶۶۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۳۳
روز سه‌شنبه مورخه ۱۴۰۱/۰۹/۱۵هیئتی نظامی متشکل از ۳۳ نفر از فرماندهان، مسئولین و دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد کشور عمان به سرپرستی سرتیپ هوایی ستاد احمد بن محمد بن علی المشیخی از دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید نمودند.
بازدید هیئت اعزامی از دانشکده فرماندهی و ستاد کشور عمان از دانشگاه عالی دفاع ملی

روز سهشنبه مورخه ۱۵/‏۰۹/‏۱۴۰۱‬ هیئتی نظامی متشکل از ۳۳ نفر از فرماندهان، مسئولین و دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد کشور عمان به سرپرستی سرتیپ هوایی ستاد احمد بن محمد بن علی المشیخی از دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید نمودند.

اعضای این هیئت در بدو ورود، بر سر مزار شهدای گمنام مدفون در صحن مسجد دانشگاه عالی دفاع ملی حاضر شده و با قرائت فاتحه و نثار گل، به ساحت مقدس شهدا ادای احترام کردند.

در ادامه این بازدید، میهمانان عمانی، در سالن همایش دانشکده پیامبراعظم (ص) ویژه دانشجویان خارجی حضور یافته و پس از انجام ملاقاتی دوستانه و صمیمی میان رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم و سرتیپ هوایی ستاد احمد بن محمد بن علی المشیخی سرپرست هیئت اعزامی عمان، جلسه رسمی با قرائت آیات وحدتبخش کلام الله مجید آغاز گردید.

در ادامه، دکتر احمدی‌مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی به معرفی جایگاه دانشگاه و ساختار نیروهای مسلح ج.ا.ایران و همچنین زیرمجموعههای تحت امر دانشگاه پرداخته و در ادامه به چشمانداز و رسالت دانشگاه اشاره نموده و افقهای ترسیم شده پیشاروی دانشگاه را با ذکر برگزاری همایش بینالمللی هندسه نظم جدید جهانی برشماری نمودند.

این مراسم با معرفی فعالیتها و اقدامات آموزشی دانشگاه توسط معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی ادامه یافت و سپس سرپرست تیم اعزامی عمان به عنوان آخرین سخنران این جلسه، از دعوت به عمل آمده توسط جمهوری اسلامی ایران تشکر و از مهماننوازی دانشگاه عالی دفاع ملی قدردانی نمود. وی ضمن اشاره به تاریخ طولانی دوستی میان دو کشور ابراز امیدواری نمود تا روابط دو کشور که برخاسته از نگاه نافذ دو طرف و همچنین به واسطه پلهای دوستی که میان دو کشور ایجاد شده میباشد، آینده روابط دو کشور را در تمام زمینهها به ویژه در حوزه همکاریهای نظامی افزایش دهد. وی همچنین به این موضوع اشاره نمود که اگر این تجربه موفق در گذشته وجود نمیداشت، امروز این بازدید و یا همکاریهایی که در حال حاضر میان دو کشور در حوزه تعاملات علمی و تبادل دانشجو وجود دارد به چشم دیده نمیشد. وی در ادامه به این نکته نیز اشاره نمود که روابط مشترکی میان ایران و عمان وجود دارد که باعث گردیده تا دو کشور پیرامون آن جمع شوند که از جمله آنها وجود دین مشترک و احساس برادری میان دو کشور است که در کنار حسن همجواری و همسایگی حائز اهمیت میباشد. وی در پایان، ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد اهمیت رعایت حال همسایگان و سفارش به حقی که در این خصوص داشتهاند، برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایهای خوب برای کشور عمان، آرزوی پیشرفت و حرکت مستدام رو به جلو کرد.

پس از این سخنرانی، نشان دانشگاه دفاع ملی از سوی دکتر احمدیمقدم به سرپرست هیئت عمانی و متقابلاً نشان دانشکده فرماندهی و ستاد کشور عمان از سوی طرف عمانی به رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی اهدا گردید.

این مراسم با بازدید از دانشکدههای دفاع ملی، امنیت ملی و مدیریت راهبردی و همچنین کتابخانه مرکزی دانشگاه ادامه یافت و سرپرست هیئت عمانی در پایان این بازدید، جملاتی را بدین مضمون در دفتر یادبود دانشگاه ثبت نمود:

بسم الله الرحمن الرحیم. از توسعه و پیشرفتی که در این دانشگاه دارای پیشینه طولانی مشاهده کردیم خرسند شدم. بدینوسیله از ریاست دانشگاه و مدیران دانشکدهها و هیئتهای آموزشی به خاطر حسن استقبال، سخنرانیهای ارزشمند و توضیحات کافی ارائه شده تشکر و قدردانی مینمایم. از خداوند متعال خواستاریم که این کشور را حفظ نموده و امنیت، پیشرفت، توسعه و شکوفایی را در آن جاودان و پایدار بدارد. سرتیپ هوایی ستاد احمد بن محمد بن علی المشیخی، فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سلطنت عمان.

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی کشور میان کشور کشور عمان ملی دفاع ملی


( ۶ )

نظر شما :