سخنرانی فرستاده ویژه دبیرکل حزب‌الله در همایش بین المللی هندسه نظم جدید جهانی

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۱ کد : ۶۶۸۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۶۶
حسن عزالدین، فرستاده ویژه دبیرکل حزب‌الله و نماینده پارلمان لبنان در سخنانی در همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی جرأت نخواهد کرد حماقت و جنگی دیگر علیه لبنان انجام دهد. وی ادامه داد: روسیه و چین و علاوه بر آن‌ها کشورهای منطقه در آینده جهان نقش‌آفرین هستند. قدرت آمریکا در سطح منطقه و بین‌الملل رو به افول است و تاثیراتش بسیار کاهش یافته است.
سخنرانی فرستاده ویژه دبیرکل حزب‌الله در همایش بین المللی هندسه نظم جدید جهانی

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی، حسن عزالدین، فرستاده ویژه دبیرکل حزب‌الله و نماینده پارلمان لبنان در سخنانی در همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی جرأت نخواهد کرد حماقت و جنگی دیگر علیه لبنان انجام دهد. وی ادامه داد: روسیه و چین و علاوه بر آن‌ها کشورهای منطقه در آینده جهان نقشآفرین هستند. قدرت آمریکا در سطح منطقه و بین‌الملل رو به افول است و تاثیراتش بسیار کاهش یافته است.

وی افزود: در افغانستان شاهد بودیم که آمریکا چطور مجبور شد این کشور را ترک کند و طالبان سیطره یافت و همه نقشه‌های آنها به شکست انجامید و میلیاردها دلار را از دست دادند. اوضاع اقتصادی آمریکا با بحران مالی سختی مواجه است و اگر بدهی‌هایشان تا ماه آینده پرداخت نشود این بحران گسترده می‌شود. اگر کنگره اقدامات فوری اتخاذ نکند شاهد هرج و مرج اقتصادی در این کشور خواهیم بود. بدهی آمریکا ۱/۳۰ تریلیون دلار است و کارشناسان این کشور می‌گویند که قادر به پرداخت آن نیستند. مشاوران اقتصادی بایدن اعلام کردند اگر بدهی پرداخت نشود آمریکا دچار مشکلات فراوانی می‌شود و تحولات زیادی را در بازارهای بین‌المللی ایجاد میکند و شاهد رشد بیکاری در این کشور خواهیم بود.

فرستاده ویژه دبیرکل حزب‌الله گفت: در جنگ اوکراین این آمریکا و اروپا هستند که علیه روسیه می‌جنگند، جنگی که پدیده‌های سیاسی و اجتماعی و نظامی را سبب شد. آمریکا با تحریم روسیه سعی کرد این کشور را از ادامه جنگ منصرف کند اما موفق نشد. آمریکا از سویی دنبال نزاع با چین است و احتمال بروز جنگ هم میرود. آمریکا سعی دارد همپیمان‌هایی را در شرق آسیا ایجاد کند و همین مساله اثرات خطرناکی دارد.

وی اظهار کرد: با تدبیر رهبری ایران تحریمهای همهجانبه آمریکا و متحدانش به نتیجه نرسید و قدرت نظامی ایران گسترش یافت و در مسیر پیشرفت قرار گرفت. ایران همه نوع تحریم‌ها را با شکست مواجه کرد و این مقاومت که شاهد آن بودیم با حکمت و شجاعت رهبر ایران و بصیرت مردم محقق شد. مردم ایران توانستند با این هجمه مقابله کنند و علیه فتنه‌های داخلی نیز به پیروزی برسند. آمریکا سعی داشت با استفاده از پول و شبکههای اجتماعی‌اش و ادعاهای دروغی که انجام داد امنیت و وحدت ملی ایران را از بین ببرد، اما نتوانست اهداف خود را در ایران محقق کند و ایران از این تهدیدها نیز عبور کرد.

فرستاده ویژه دبیرکل حزب الله تصریح کرد: روابط دوستانه میان ایران و کشورهای عربی به نظم جدید کمک میکند و امروز بازگشت کشورهای عربی به سوریه قابل توجه و ضربهای محکم به آمریکا و کشورهای دیگر است که در پی تجزیه سوریه بودند.

وی گفت: پروژه اسراییل بزرگ از نیل تا فرات به طور کامل شکست خورده است و لبنان اعلام کرد عصر شکستها تمام شده و اکنون زمان پیروزیها فرا رسیده است. از سال ۲۰۱۹ آمریکا، لبنان را محاصره و تحریم‌های ظالمانه تحمیل کرد تا مقاومت را نابود کند اما ملت لبنان مقاومت کردند و به لطف خدا با حمایت ملت دستاوردهای زیادی به دست آوردیم و ثروت عظیم نفت در دریا از جمله این موارد است. رژیم صهیونیستی جرات نخواهد کرد حماقت و جنگی دیگر علیه لبنان انجام دهد.

عزالدین گفت: قدس و کرانه باختری سپر فلسطین هستند و اهالی این منطقه در خط مقدم دفاع از آرمان‌های فلسطینی است. آنچه جوانان انجام می‌دهند امید را در دل مردم منطقه می‌کارد چون آنها آینده این آرمان مقدس هستند. مقاومت فلسطین فاکتور مهم در محور مقاومت است.

وی با اشاره به بحران داخلی رژیم صهیونیستی اظهارکرد: این بحران از خطرناک‌ترین بحران‌هاست. این مساله‌ای است که خودشان به آن اعتراف داشتند. امروز قدرت و نفوذ محور مقاومت در منطقه مورد توجه است. سی سال پیش آمریکا بر جهان سیطره داشت و عربستان خادمالحرمین بود و نماینده مسلمین. اما امروز نگاه کنید ببینید ایران از کجا به کجا رسیده است! اینها نشان میدهد که نظام آمریکا در حال افول است و قادر به تأمین نیازهای خود نیست. دلیل تغییر در موضع عربستان، نسبت به تعاملات منطقه‌ای، آمریکاست. وقتی آمریکا از افغانستان عقب کشید آنها فهمیدند که دیگر قادر به حمایت از متحدان منطقه‌ای‌اشان نیستند. از این رو معتقدم محور مقاومت باید بیش از پیش متحد باشد و هریک از میدان‌های این محور نیازمند تلاش بیشتر است، مثلاً وضع در موضع سیاسی و نظامی سوریه بهتر شده، اما هنوز با فشار مواجه است و باید این کشور را از این فشار خارج کرد. همچنین عراق امروز نیازمند توجه ویژه است و لبنان همچنان محاصره و تحریم است و یمن که با چالش مواجه است؛ باید مراقب باشیم آنچه عربستان با جنگ نتوانست به دست آورد، از مسیر سیاسی به دست نیاید.

وی تاکید کرد: قدرت ما در حال افزایش است و صدها هزار رزمنده از کشورهای محور مقاومت آماده‌اند در جنگ بزرگ بعدی وارد صحنه شوند و فلسطین را آزاد کنند و این امروز یک واقعیت است نه رویا. زوال رژیم صهیونیستی امکانپذیر است و با زوال او قدرت و نفوذ آمریکا پایان مییابد. ‌‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: آمریکا ایران مقاومت محور مقاومت منطقه لبنان کشور


نظر شما :