اظهارات رییس ستادکل ارتش سوریه در همایش بین المللی هندسه نظم جدید جهانی

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۷:۴۰ کد : ۶۶۸۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۳۸
رییس ستاد کل ارتش سوریه در همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی که روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در سخنانی، ضمن اعلام سلام بشار اسد و ملت پیروز سوریه به ملت ایران و سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهور ایران گفت: سوریه و ایران علیه همه مستکبران مبارزه می‌کنند و با پایداری خود در برابر مستکبران توانستند پیروزی بزرگی‌ برای کشورهای مستقل به دست آورند و یک نقشه جدید برای روابط بین‌الملل ترسیم کردند.
اظهارات رییس ستادکل ارتش سوریه در همایش بین المللی هندسه نظم جدید جهانی

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی، رییس ستاد کل ارتش سوریه در همایش بینالمللی هندسه نظم جدید جهانی که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در سخنانی، ضمن اعلام سلام بشار اسد و ملت پیروز سوریه به ملت ایران و سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهور ایران گفت: سوریه و ایران علیه همه مستکبران مبارزه می‌کنند و با پایداری خود در برابر مستکبران توانستند پیروزی بزرگی برای کشورهای مستقل به دست آورند و یک نقشه جدید برای روابط بین‌الملل ترسیم کردند.

عبدالکریم محمود ابراهیم رییس ستادکل ارتش سوریه گفت: سوریه با وجود تحولات سیاسی، روابط محکمی را با ایران برقرار کرده است. زمانی که جنگ هشت ساله به ایران تحمیل شد سوریه در کنار ایران ماند و زمانی که علیه سوریه جنگ شد، ایران در کنار مردم سوریه ماند و خون فرزندانش در حمایت از سوریه ریخته شد. خون همه شهدایی که در سرزمین سوریه ریخته شده سرآغاز یک نظام جدید جهانی خواهد شد و موجب می‌شود حاکمیت یک جانبه آمریکا بر جهان خاتمه یابد.

وی ادامه داد: می‌خواستند با تغییر رژیمهای حاکم، این کشورها را به استکبار جهانی وابسته کنند اما این اتفاق نیفتاد. سوریه و ایران علیه همه مستکبران مبارزه میکنند و با پایداری خود در برابر مستکبران توانستند پیروزی بزرگی برای کشورهای مستقل به دست آورند و یک نقشه جدید برای روابط بینالملل ترسیم کردند.

این مقام سوری گفت: منافع مشترکی بین سوریه و ایران برقرار شده است و از اینکه منابع سوریه را به غارت ببرند جلوگیری شد.

وی درباره پیروزی روسیه در اوکراین تصریح کرد: با وجود تحریم های آمریکا، روسیه بر اصول و مواضع خود تاکید کرد. به علاوه در حمایت از محور مقاومت و سوریه بر سرمواضع خود ایستاد و مستکبران نتوانستند از طریق جنگ و تحریم بر این کشور پیروز شوند.

رییس ستاد کل ارتش سوریه گفت: ما باید از تجربه محور مقاومت استفاده کنیم، ایران و سوریه مهمترین محور مقاومت هستند و این هماهنگی میان رهبران ایران و سوریه در جهت حفاظت از موجودیت سیاسی و منطقهای قابل توجه است و برای ایجاد توازن راهبردی در منطقه آقای بشار اسد در دیدار با آقای رئیسی گفت که دیدگاه مشترک میان دو کشور یک دیدگاه مهم است و هیچ وقت منافع دو کشور را قربانی سیاست بازیها قرار نمیدهیم.

وی با بیان اینکه از نتایج بهار عربی (بیداری اسلامی) در ۲۰۱۰ این بود که در کشورهای شرق آسیا نوعی همبستگی ایجاد شد، گفت: ما از همپیمانان خود میخواهیم تا با سلطه آمریکا مخالفت کنند و همه با هم همکاری کنیم تا از حقوق و منافع خود حمایت کنیم.

محمود ابراهیم از بازگشت روابط صمیمانه بین ایران و عربستان استقبال کرد و گفت: محور استکبار نمیتواند به عنوان تنها سلطهگر جهان برنامههای خود را پیش ببرد. ‌‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: سوریه ارتش سوریه ایران سوریه سوریه ایران ایران مستکبران روابط روابط الملل محور محور مقاومت


( ۱ )

نظر شما :