دوم اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۵۴ کد : ۶۹۶۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۵۱
دوم اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل، دوم اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، در همین راستا دانشگاه عالی دفاع ملی با صدور بیانیه‌ای، ضمن تجلیل از خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روند برقراری امنیت و توسعه کشور، این روز خجسته را تبریک گفت. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لاتَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْء فی سَبیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لاتُظْلَمُونَ (سوره مبارکه انفال، آیه شریفه ۶۰)

بی‌شک فرمان تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، اقدامی بنیادین و فرخنده در تاریخ ایران اسلامی و مؤید عمق درایت و دوراندیشی معمار و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است. عملکرد درخشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ مرزهای ایران اسلامی، حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی، خنثی سازی توطئه‌های پیدا و پنهان دشمنان علیه جمهوری اسلامی، شکست توطئه مخوف و پیچیده داعش، تقویت محور مقاومت، مشارکت در توسعه کشور و همراهی در توسعه علمی، و مبارزه با دژخیم صهیونیسم در منطقه از جمله دستاوردهای این مولود خجسته انقلاب اسلامی است. نگاهی گذرا و اجمالی به کارنامه پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون نشان می‌دهد سیر تحولات علمی و صنعتی در این نهاد مقدس تا چه میزان صعودی و فزاینده بوده است. استفاده از دانش روز و تولید محصولات نوظهور و فناوری‌های پیشرفته که حاصل تحقیقات و تفکر اندیشمندانه داخلی است در کنار بهره برداری از ابتکارات و تجربیات نظامی و تاکتیکی باعث گردیده که همواره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان نیرو‌های نظامی منطقه و جهان جزء برترین و کار آزموده‌ترین نیرو‌ها محسوب شود و بتواند در هر نقطه‌ای دشمن را مرعوب و منکوب نماید، نمونه مثال زدنی آن انجام عملیات پیچیده و ترکیبی «وعده صادق» است که تمام کارشناسان نظامی جهان را حیرت زده کرد وتوانست قدرت نظامی، شایستگی‌های دفاعی و توان بازدارندگی کشور را برای جهانیان به نمایش بگذارد. لذا همگان امروز اذعان دارند، که این نهاد انقلابی با وفاداری به فرامین امامین انقلاب اسلامی، نقش محوری در اقتدار، امنیت پایدار و توسعه کشور دارد و سرمایه‌ای ارزشمند برای ملت ایران می‌باشد. دانشگاه عالی دفاع ملی با گرامیداشت این روز بزرگ و ادای احترام به شهیدان، جانبازان و آزادگان نیرو‌های مسلح انقلاب اسلامی بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این روز خجسته را به محضر تمامی این عزیزان به ویژه همکاران شاغل در دانشگاه عالی دفاع ملی تبریک و تهنیت عرض نموده، سلامتی، سرافرازی و سربلندی همگی آنان را از درگاه پروردگار متعال خواستار است.

کلید واژه ها: اسلامی انقلاب اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسداران انقلاب اسلامی انقلاب پاسداران انقلاب سپاه پاسداران انقلاب سپاه سپاه پاسداران پاسداران


( ۲ )

نظر شما :