دانشگاه عالی دفاع ملی از لحاظ علمی به جایگاهی رسیده که توان دستیابی به رتبه اول منطقه در میان دیگر دانشگاه‌های همتراز را دارد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۶ کد : ۶۹۹۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۸۳
سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید رحیم صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در دیدار با سرتیپ دکتر اسماعیل احمدی مقدم: دانشگاه عالی دفاع ملی از لحاظ علمی به جایگاهی رسیده که توان دستیابی به رتبه اول منطقه در میان دیگر دانشگاه‌های همتراز را دارد
دانشگاه عالی دفاع ملی از لحاظ علمی به جایگاهی رسیده که توان دستیابی به رتبه اول منطقه در میان دیگر دانشگاه‌های همتراز را دارد

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین‌الملل دانشگاه عالی دفاع ملی، سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید رحیم صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در رأس هیئتی روز دوشنبه مورخه 17 اردیبهشت ماه با رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و مسئولین این دانشگاه دیدار و ملاقات نمود.

در ابتدای جلسه، سردار سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ضمن عرض خیرمقدم، به نکات مهم و حائز اهمیت گزارش ارائه شده در جلسه هیئت امنای دانشگاه در خصوص فعالیت‌های دانشگاه عالی دفاع ملی اشاره نموده و سپس گزارش کامل این فعالیت‌ها، از سوی معاون طرح و برنامه دانشگاه ارائه گردید.

در ادامه جلسه، سردار صفوی ضمن تشکر از گزارش ارائه شده و اقدامات به عمل آمده اظهار داشت: کارهای علمی سردار احمدی‌مقدم تحسین برانگیز و افتخارآمیز است و حضور ایشان در دانشگاه عالی دفاع ملی، نه فقط برای این دانشگاه، بلکه برای نیروهای مسلح و کشور برکت می‌باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی با اعلام اینکه از حجم فعالیت‌ها و اقدامات به عمل آمده از سوی دانشگاه عالی دفاع ملی متحیر شده است، اظهار داشت: حجم این فعالیت‌ها بسیار وسیع است و دانشگاه عالی دفاع ملی با این میزان از فعالیت‌ها و اقدامات شاخص به عمل آمده، بایستی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در قیاس با دیگر دانشگاه‌ها، در درجه اول قرار گیرد.

سردار صفوی با اشاره به جمله‌ای از رئیس دانشگاه هاروارد مبنی بر اینکه دانشگاه هاروارد جهان را مدیریت می‌کند زیرا مدیران ارشد و مسئولین عالیرتبه بسیاری از کشورهای جهان از این دانشگاه دانش‌آموخته شده‌اند و این باعث شده تا ضمن اینکه درس‌آموخته‌های این دانشگاه را در کشورشان پیاده می‌کنند، ارتباط خود را نیز با این دانشگاه حفظ کرده‌اند، اضافه نمود: دانشگاه عالی دفاع ملی نیز از این قابلیت برخوردار است و با ارائه آموزش‌های بین‌المللی به دانشجویان خارجی، این ظرفیت را برای دانشگاه و کشور به وجود می‌آورد تا از شرایط مشابهی که رئیس دانشگاه هاروارد به آن اشاره نمود برخوردار شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در ادامه افزود: همانطور که در برخی کشورهای منطقه، دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی فعالیت می‌کنند، دانشگاه عالی دفاع ملی نیز باید در کشورهای منطقه و همسایه، نسبت به تاسیس دانشگاه اقدام نموده و فعالیت علمی خود را در این کشورها گسترش دهد و این توان و ظرفیت در دانشگاه عالی دفاع ملی وجود دارد.

سردار دکتر سید رحیم صفوی با اشاره به اهمیت و جایگاه علمی دانشگاه در میان دیگر دانشگاه‌های همتراز جهان، اظهار داشت: دانشگاه عالی دفاع ملی باید جایگاه و رتبه خود را در میان دیگر دانشگاه‌های معتبر جهانی مشخص نماید و یکی از راه‌هایی که می‌تواند در دستیابی به این مهم کمک نماید مطرح ساختن نشریات و فصلنامه‌ها در سطح بین‌المللی است.

ایشان در ادامه به حمایت‌های فرماندهی معظم کل قوا و سردار ریاست محترم ستادکل نیروهای مسلح از دانشگاه اشاره نموده و افزود: با عنایت به نظر مثبتی که مقام معظم رهبری و همچنین سردار سرلشکر باقری از دانشگاه به عمل می‌آورند می‌توان به این نتیجه رسید.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی با اشاره به ارتباط میان سرمایه انسانی و فعالیت‌های علمی دانشگاه اظهار داشت: اهمیت و ارزش اقدامات دانشگاه و پژوهش‌های علمی، کاربردی و تأثیرگذاری مدیریت در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بستگی به دو عامل رشد کیفی و رشد کمّی فارغ‌التحصیلان دانشگاه دارد. ایشان در این رابطه، اولویت اول دانشگاه را تربیت و آموزش فرماندهان نظامی و امنیتی در ارتش، سپاه پاسداران، فراجا و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نامیده و افزود: ما باید هم در سطح قوای مسلح و هم در سطح ملی با توسعه آموزش‌های حکمرانی به ویژه در حوزه فضای رسانه‌ای و مجازی که به جنگ شناختی مربوط می‌شود به این اولویت دست پیدا کنیم و این ممکن نخواهد بود مگر با توجه به کیفیت و کمّیت اساتید و محتوای دروس.

سردار صفوی در بخش پایانی صحبت‌های خود به مبحث نظریه‌پردازی و اهمیت آن در شرایط کنونی منطقه و جهان پرداخته و اظهار داشت: بایستی روی نظریه مقاومت و قدرت قطب جهان اسلام کار شود. وی افزود: با طوفان‌الاقصی و وعده صادق، منطقه غرب آسیا با محوریت ج.ا.ایران و جبهه مقاومت از لحاظ سیاسی، شکل جدیدی به خود خواهد گرفت و این نیازمند نظریه‌پردازی جدیدی است. ایشان در ادامه افزود: سال‌ها کشورهای غربی برای ما ژئوپلتیک و ژئواسترتژی را تعریف می‌کردند اما اکنون ما در ج.ا.ایران با نگاه به درون و امامین انقلاب به این موضوع می‌نگریم و نظریه ارائه می‌کنیم. در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه عالی دفاع ملی و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در خصوص توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی به امضای طرفین رسیده و تبادل گردید.

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه میان دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی دانشگاه هاروارد دفاع عالی دفاع معارف دفاع


( ۱ )

نظر شما :