برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز سرباز

۰۲ مهر ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۱ کد : ۷۱۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۳۲
برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز سرباز

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل، روز دوشنبه دوم مهرماه با حضور جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس، و سربازان دانشگاه عالی دفاع ملی، مراسمی با عنوان گرامیداشت روز سرباز و هفته دفاع مقدس در مسجد امام خامنه ای (مدظله‌العالی) دانشگاه برگزار گردید.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی جانشین اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قدرت ایمان ملت ایران عامل برتری ما در جنگ تحمیلی بود و به قدری توانمند شدیم تا در هر مکانی به دشمن ضربه بزنیم. وی همچنین اظهار داشت: دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شد و امروزه دشمنان اسلام و ایران نمی‌خواهند رخدادهای واقعی دوران درخشان دفاع مقدس به نسل جدید جامعه منتقل شود.

سردار عراقی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی همزاد تاریخ بشریت است و از آن روزی که بشر به صورت خانوادگی، قومی، قبیله‌ای، روستایی، شهری و کشوری شکل گرفت و همیشه جنگ بین انسان ها وجود داشته است.

سردار عراقی با بیان اینکه جنگ به خاطر تضاد منافع، زیاده طلبی، منافع اقتصادی و سیاسی، ایدئولوژیک و مذهبی انسان ها بوده و اجتناب ناپذیر است، عنوان کرد: نمی توان وارد جنگ نشد؛ چرا که به گونه ای مقدمات را فراهم می کند که شما مجبور به دفاع از منافع خود شوید.

جانشین اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و در آن مقطع امام راحل با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی علیه طاغوت قیام کرد و مردم با ایمان با دست خالی همه همراه ایشان شدند. از آنجایی که خواست و اراده خداوند متعال بود و این در کلام و اراده امام راحل شکل گرفته بود، انقلاب پیروز شد. بلافاصله پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ما را درگیر منازعات و درگیری های داخلی کردند و اجازه ندادند کشور یک نفسی بکشد. اگر رهبری امام خمینی (ره) نبود قطعا کشور سقوط می کرد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت ایمان ملت ایران عامل برتری ما در جنگ تحمیلی بود، یادآور شد: دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شد و امروزه دشمنان اسلام و ایران نمی خواهند رخدادهای واقعی دوران درخشان دفاع مقدس به نسل جدید جامعه منتقل شود. سردار عراقی با تاکید بر اینکه فرماندهان دوران دفاع مقدس برای جوانان الگو و اسوه هستند، خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی دشمن جرات نگاه چپ به کشورمان را ندارد و ما به قدری توانمند شدیم که دشمن را در هر مکانی نقطه زنی و به آنها ضربه بزنیم.

کلید واژه ها: دفاع دفاع مقدس مقدس اسلامی انقلاب اسلامی جنگ جنگ تحمیلی انقلاب ایران


( ۲ )

نظر شما :