ارتش سوریه به جنگنده میگ-۲۹ مجهز شد

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۸ کد : ۷۵۰ اخبار راهبردی اخبار دفاعی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۲۲۹۰
ارتش سوریه به جنگنده میگ-۲۹ مجهز شد

سفارت روسیه در دمشق روز پنجشنبه (۱۵ خرداد ۱۳۹۹) اعلام کرد: «محموله دوم جنگنده‌های میگ -۲۹ خود را به ارتش سوریه تحویل داد تا این کشور در دفاع از خود از آن‌ها استفاده کند.»

سفارت روسیه اعلام کرد: «این جنگنده‌ها در چارچوب برنامه همکاری‌های فنی نظامی بین دو کشور به سوریه تحویل شده است و نیروی هوایی سوریه استفاده از این هواپیماها را آغاز کرده است.»

بر این باور است که سوریه با تحویل گرفتن جنگنده‌های پیشرفته روسی میگ -۲۹، عملیات در ادلب را کلید خواهد زد و حملات اخیر به تروریست‌ها، نشانه آغاز این عملیات خواهد بود.

«علی مقصود»، سرهنگ بازنشسته ارتش سوریه که یکی از کارشناسان مسائل نظامی است در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که سوریه با تحویل گرفتن جنگنده‌هایِ پیشرفته روسی میگ-۲۹، عملیات در اِدلب را کلید خواهد زد و حملات اخیر به تروریست‌ها، نشانه آغاز این عملیات خواهد بود.

مقصود اظهار کرد: «پس از حملات هوایی سوریه به تروریست‌هایی که قصد حمله به مسیر بین‌المللی «ام -۴» را داشتند، نشانه‌هایِ آغاز عملیات علیه تروریست‌ها در اِدلب آشکار شد. جنگنده‌های سوری در این حملات، پل‌ها و مسیرهای ارتباطی تروریست‌ها را هدف قرار دادند.» این کارشناس سوری می‌گوید که پیش‌دستی در قبالِ هرگونه تحول احتمالی باعث شده که روسیه جنگنده‌های پیشرفته میگ -۲۹ را در اختیار خلبانان سوری قرار دهد.

مقصود با اشاره به آمادگیِ کامل این میگ‌ها برای مقابله با هرگونه اقدام احتمالیِ ترکیه در حمایت از تروریست‌ها، تأکید کرد: «تجهیز دمشق به این جنگنده‌ها، پاسخی به تمامی تلاش‌هایی است که اخیراً برای آسیب زدن به روابطِ راهبردی سوریه و روسیه شکل گرفته بود.» وی با اشاره به تجهیز سوریه به تانک و موشک‌اندازهای پیشرفته توسط روسیه، خاطر نشان کرد: «این اقدام روسیه، پاسخی به عملی نشدن تعهداتِ ترکیه در اِدلب و تخطی‌های رژیم صهیونیستی از توافقات موجود بین فدراسیون روسیه و این رژیم است؛ به ویژه پس از حملات صهیونیست‌ها به مرکز تحقیقات علمی السفیره در ریفِ حلب که از حریم هوایی ترکیه صورت گرفت.»

این کارشناس نظامی ادامه داد: «این تحولات باعث شد که روسیه به هرگونه تعدی یا انفعالی که برای حمایت از گروه‌هایِ تروریستی در برابر پیشروی ارتش سوریه در اِدلب باشد، پاسخ دهد. به همین دلیل، این میگ‌ها قدرتِ جنگی سوریه را به ویژه در زمینه هوایی افزایش داد.» مقصود خاطر نشان کرد: «میگ -۲۹ جنگنده‌ای است که از «F-16» بهتر است و در حال حاضر برای پاسخ به حملاتِ خارج از حریم هوایی سوریه از آن استفاده می‌شود. موشک‌های هوا به هوا که در میگ -۲۹، بُرد آن به ۱۲۰ کیلومتر می‌رسد، بدین معناست که این موشک‌ها می‌تواند تمامی اهداف متخاصم ترکیه، رژیم صهیونیستی و آمریکا را هدف قرار دهد و اجازه ندهد که مراکز مهم در داخل خاک سوریه هدف قرار گیرند.»

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: روسیه سوریه میگ 29


( ۹ )

نظر شما :