حسن دیاب: تلاش برای کودتا شکست خورد

تعداد بازدید:۱۴۰۸
حسن دیاب: تلاش برای کودتا شکست خورد

نخست وزیر لبنان طی سخنانی به شدت به عوامل پشت پرده بی ثباتی در لبنان حمله کرد.

«حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان شامگاه شنبه (۲۴ خرداد ۱۳۹۹) در سخنانی در ارتباط با عواملِ پشت پرده بی ثباتی در لبنان اعلام کرد: «یکماه پس از اینکه دولت کارش را شروع کرد، لبنانی‌ها جدیت و اصرار و تصمیم دولت را درک کردند و دولت به میزانِ بالایی از اعتماد شهروندان برخوردار است که این موضوع برایِ کسانی که به شکست آن دلبسته بودند، ناخوشایند بود و از این رو به شایعات و اخبار جعلی روی آوردند.»

وی از حمله برنامه‌ریزی شده طرف‌هایی که آن‌ها را معلوم‏الحال توصیف کرد، خبرداد و اینکه این طرف‌ها برای نابودی وجهه طرف دیگر از هیچ ابزاری دریغ نمی‌کنند. دیاب گفت: «دولت دستاورد زیادی داشته است اما آن‌ها می‌خواهند که واقعیت را نادیده بگیرند. آن‌ها کشور را غرق بدهی کردند و سرمایه‌های لبنان را بر باد دادند.» نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد: «تلاش برای کودتا شکست خورده است و کلِ نشست‌های محرمانه و علنی برایِ براندازی راه به جایی نخواهند برد. آن‌ها نشان دادند که دغدغه‌های مردم ذره‌ای برایشان اهمیتی ندارد. ما مثلِ آن‌‎ها نبوده و نخواهیم بود اما به صراحت می‌گویم که اجازه بر باد رفتن پول‌های مردم را نخواهیم داد. دولت ورشکسته نیست اما مشکل وجود دارد.»

وی ضمن تأکید بر ضرورتِ وحدت میان لبنانی‌ها، بیان کرد: «هنگامی که دولت ضعیف شود باند بازی قوی می‌شود و هنگامی که ثبات کشور به خطر افتد، صلحِ داخلی از بین می‌رود. لبنان متعلق به همه لبنانی‌ها است. من مطمئن هستم که بحران را پشت سر می‌گذاریم.» دیاب گفت: «از لبنانی‌ها می‌خواهیم که صبر پیشه کنند زیرا مبارزه با فساد سخت است. تغییرات به هر اندازه که سعی کنند مانع از آن شوند در راه است. ما به دنبال حل مشکلات هستیم. دولت دستاورد زیادی داشته است اما آن‌ها به دنبال نادیده گرفتن واقعیت‌ها پس از اینکه همه چیز را نابود کردند، هستند. شایعات و اکاذیب متوقف نشد اما در قبالِ آن‌ها سکوت پیشه کردیم.»

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: حسن دیاب لبنان


نظر شما :