رهبران جهان درباره بوچا اتهام‌زنی نکنند

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۵ کد : ۶۱۲۷ اخبار راهبردی
تعداد بازدید:۱۱۱۷
رهبران جهان درباره بوچا اتهام‌زنی نکنند

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز دوشنبه (۱۵ فروردین ۱۴۰۱) گفت: «مسکو در مورد چشم‌انداز از سرگیری مذاکرات روسیه و کی‌یف پس از گزارش‌هایی مبنی بر کشتار غیرنظامیان در بوچا، اظهار نظر نمی‌کند.» وی تأکید کرد: «ما در حال حاضر به این مسئله واکنشی نشان نمی‌دهیم. من اطلاعاتی دربارۀ برنامه‌ریزی به منظور ادامه مذاکرات ندارم و در این باره چیزی نمی‌دانم.»

پسکوف همچنین ادامه داد: «به تصاویر و ویدئوها مربوط به غیرنظامیان کشته شده در شهر بوچا، اوکراین واقع در شمال غرب کی‌یف که توسط اوکراین منتشر شده، نمی‌توان اعتماد کرد.» وی افزود: «این اطلاعات باید به طور جدی مورد پرسش قرار گیرد. با توجه به آنچه ما دیده‌ایم، از بسیاری جنبه‌ها نمی‌توان به این تصاویر ویدئویی اعتماد کرد، چرا که متخصصان ما در وزارت دفاع نشانه‌هایی از جعلی بودن ویدئوها و تقلب در آن‌ها یافته‌اند. حقایق و توالی زمانی برخلاف آنچه که اوکراین می‌گوید، هستند. ما این اتهامات را رد می‌کنیم و بر این باوریم که این مسئله بایستی در بالاترین رده‌های ممکن مورد بررسی قرار گیرد.»

سخنگوی کرملین همچنین گفت: «دیپلمات‌های روسی به ترویج این موضوع در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل ادامه خواهند داد چون این مسئله بسیار جدی است. ما در حقیقت از تمامی رهبران بین‌المللی می‌خواهیم تا در بیان اظهار نظر، تعجیل نکنند و به اتهام‌زنی نپردازند.»

این مقام مسئول در کرملین همچنین با اشاره به آمادگی ورشو برای میزبانی از تسلیحات اتمی نیز گفت: «موضع ضد روسی و شبه جنگ لهستان به تنش بیشتر منجر می‌شود.» این اظهار نظر در حالی مطرح شد که روز یکشنبه رهبر حزب حاکم لهستان اعلام کرد که کشورش آمادۀ میزبانی از تسلیحات اتمی آمریکاست. در حقیقت موضع این مقام لهستانی باعث نگرانی شدید شده است. این موضعی شبه جنگ و ضد روسی است و طرح چنین پیشنهادی برای میزبانی از تسلیحات اتمی آمریکایی در خاک لهستان به افزایش تنش در قاره اروپا منجر می‌شود.

منبع خبر: ایرنا

کلید واژه ها: میزبانی تسلیحات اتمی روسیه لهستان اوکراین دیمیتری پسکوف


نظر شما :